3 svcd`s branden op 1 dvd ???? help!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Heatseeker

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2002
Berichten
529
Heb van een kennis 3 svcd`s van 1 film gekregen, ik heb zelf een dvd-brander en wil nu deze 3 schijven op 1 dvd plaatsen....dus naadloos achter elkaar.

Weet iemand hoe ik dit het beste kan aanpakken?
Kan zijn dat ik deze vraag al eerder gesteld heb, maar helaas dat weet ik niet meer!

groeten heatseeker
 
Kopieer de 3 films naar je HD, Plak de 3 films in 1 bestand, zet hem in goed formaat (MPEG-2) en brand ze op DVD
 
aan elkaar plakken gaat heel goed met tmpgencoder.
open tmpgencoder klik op bestand -> mpeg tools neem tabblad cut en join ( merge & cut ) en klik op add voeg nu 1 voor 1 in de juiste volgorde de files toe.
zorg dat boven in de keuze balk Mpeg2 super videocd ( vbr) staat en geef het geheel een naam via browse klik daarna op ok en laat hem werken.
 
Ok het kan dus, maar welk progje gebruik ik om deze svcd`s naar de harde schijf te zetten?

Waar is dat progje te vinden waar ik ze naadloos mee aan elkaar zet?....

En dan het volgende, als ik ze alle 3 op de harde schijf heb staan, allemaal los of kan ik 1 map aanmaken en ze daar alle 3 ingooien?

Je ziet weer een boel vragen, hier nog 1... als ik bij de eerste svcd op eigenschappen klik, komen er 4 mappen in beeld: EXT, MPEG2, SEGMENT & SVCD....
welke moet ik dan hebben om aan elkaar te plakken, of geeft het programma dit zelf aan?

groeten heatseeker
 
de file die in de map mpeg2 zit is de daadwerkelijke film
je kunt ze alle in 1 map zetten geef ze alleen wel een duidelijke naam bv deel 1 , 2 enz
je kunt ze gewoon vanaf cd naar hd kopieeren.

tmpgencoder kun je **** hier **** downloaden.
 
Beste Tazman,

Dat progje om de boel aan elkaar te plakken heb ik geprobeerd....de helft is in het japans!!!!
Aaangezien mijn japans niet je van het is, even de vraag of er elders een nederlandse of goede engelse versie is?

groeten heats...
 
sorry hoor maar deze tmpg encoder is echt gewoon engels gebruik hem zelf namelijk ook.
 
Ok Tazman, zal ik wel weer eens verkeerd bezig zijn....ga gewoon nog ff door met het progje al hoewel ik er eigenlijk nog helemaal nix van begrijp hoe ik het voor elkaar ga krijgen....

Zijn er ook sites waar een uitleg van dit progje opstaat?

groeten heatseeker
 
op http://wintips.filmt.nl vindt je een uitleg van tmpgencoder.
hoewel daar gesproken wordt over knippen van svcd werkt het samen voegen bijna op de zelfde manier.

kijk ook naar wat ik eerder schreef.
----------------------
aan elkaar plakken gaat heel goed met tmpgencoder.
open tmpgencoder klik op bestand -> mpeg tools neem tabblad cut en join ( merge & cut ) en klik op add voeg nu 1 voor 1 in de juiste volgorde de files toe.
zorg dat boven in de keuze balk Mpeg2 super videocd ( vbr) staat en geef het geheel een naam via browse klik daarna op ok en laat hem werken.
-----------------------------
 
Hee Ron,

Bedankt maar weer voor je tips...heb nu wat weinig tijd, maar ga er een dezer dagen even flink mee aa
n de gang!
Je hoort nog van me!

groeten Gert
 
Beste Ron,

Helaas moet je wel begrijpen dat je op/ in dit forum vaak te maken hebt met mensen die bepaalde dingen die ze vragen nog nooit gedaan hebben, en je daar een heleboel geduld voor op moet brengen....zoals ook in mijn geval hier!
Er zullen dus vragen de revue passeren die voor jou/jullie de normaalste zaak van de wereld zijn, maar voor mij en anderen een grote pot brei waar totaal geen overzicht inzit!

groeten Gert

p.s. hoe zet ik een svcd op de harde schijf?
 
Heb nu de 1e van 3 svcd`s op mijn harde schijf gezet... alleen zowel media player als power-dvd kan het opgeslagen bestand niet openen!
Het bestand wat ie aangeeft is een pdi bestand.
???

Gert
 
Geplaatst door Heatseeker
Beste Ron,

Helaas moet je wel begrijpen dat je op/ in dit forum vaak te maken hebt met mensen die bepaalde dingen die ze vragen nog nooit gedaan hebben, en je daar een heleboel geduld voor op moet brengen....zoals ook in mijn geval hier!
Er zullen dus vragen de revue passeren die voor jou/jullie de normaalste zaak van de wereld zijn, maar voor mij en anderen een grote pot brei waar totaal geen overzicht inzit!

groeten Gert

p.s. hoe zet ik een svcd op de harde schijf?

Hoi gert,

ik heb juist zeer veel geduld om dit soort dingen uit te leggen dat kunnen meerdere mensen op dit forum beamen. ;) ik vindt het ook leuk om te doen dat scheelt.

wat het pdi bestand betreft dat is iets wat mij niet bekend voor komt in svcd.
normaal zou je in svcd een aantal mappen moeten hebben waarbij in de map mpeg2 de daadwerkelijke film zit ( zie bijlage )
dat file zou ej naar de hd moeten kunnen kopieren dmv de map openen file selecteren en dan rechtermuis knop voor kopieeren kiezen.

pdi zou te maken kunnen hebben met powerpoint of ibm textvideo ?? zie http://filext.com/detaillist.php?extdetail=PDI

bijlage

attachment.php
 

Bijlagen

  • screenshot4.jpg
    screenshot4.jpg
    42,1 KB · Weergaven: 110
Ok Ron,

Geloof dat ik `t begin te snappen ( he he... ), duurt wel ff, maar dan heb je wat!

De volgende stappen ga ik dus doen, neem als voorbeeld de Matrix reloaded film op 3 svcd`s....

1> Van al de 3 svcd`s copyeer ik het mpeg-2 bestand naar mijn harde schijf.

2> Met het progje: tmpg encoder plaats ik ze in de goede volgorde ....

Vraag: maakt tmpg encoder er nu een complete film van om op dvd te branden?....en zo ja waar worden deze bestanden neergezet op de hd? of dien ik hier weer een map aan te maken?

groeten Gert
 
Hoi Gert,

Klopt je kopieert eerst die mpeg files naar de harde schijf.

voor tmpgencoder heb ik even een kleine handleiding gemaakt in word misschien dat dit duidelijker is.
soms zeggen beelden meer dan woorden ;)
 

Bijlagen

  • tmpg film samenvoegen.zip
    92 KB · Weergaven: 15
Top Ron,

Heb nu alles om t te proberen... ga er van het weekend ff mee aan de gang, hoe het verloopt hoor je van me tzt...laat daarom deze topic nog ff open staan!

p.s. geld dit programma alleen voor mpeg bestanden? of kun je dit ook met avi`s doen?

groeten Gert
 
Ron,

Er zijn toch ook nog andere film bestanden zoals mpeg-1, wil die ook niet?
Of alleen mpg / mpeg-2?

groeten Gert
 
mpeg1 files zijn vcd en mpeg 2 files zijn svcd beide kun je samenvoegen enz met tmpg encoder.

je kan met tmpgencoder wel avi (divx) omzetten naar mpeg 1 of mpeg 2 files.

meer info over omzetten vindt je op mijn site http://wintips.filmt.nl
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan