geluidsopnames overzetten cassette naar de pc?

Status
Niet open voor verdere reacties.

duhastmich17

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2002
Berichten
177
Hallo, Hallo hier ben ik weer eens met een vraagje en ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen/advies geven.

Ik maak nogal eens wat geluidsopnames met m'n goeie ouwe Sony TCM-323

tcm323.jpg


Ik neem dan alles op, op cassettebandje. Nu de meest voor de hand liggende vraag, is het mogelijk om dit op de 1 of andere manier van het bandje af te krijgen naar mijn eigen pc? zodat ik er een mp3 van kan maken?

Als dit mogelijk is, wil ik graag weten:

-Wat voor hardware heb ik ervoor nodig? (stekkers, kabels enz).

-Wat voor Software heb ik ervoor nodig?

-Zit hier een duur prijskaartje aan?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Alvast bedankt.

Frank Smit
 
Als je een stekker hebt van mini jack(koptelefoon)aansluiting naar mini jack aansluiting kan je die op de "line in" van je geluidskaart doen.
Je hebt dan alleen nog software nodig die het geluid kan opnemen op je hardeschijf.
Ik zelf gebruik daarvoor de software die bij m'n geluidskaart is geleverd.
(Creative SB live value)
 
geluidopnemen!

Je hebt natuurlijk ook nog soundrecorder op je computer als het goed is(windows) daar kun je muziek en andere geluiden mee opnemen !


Verder is er via internet wel wat software te downloaden( het beste is meestal (terecht) shareware.

Wanneer je software hebt waar je mee kan branden(cd/r, cd/rw) dan is daar vaak ook audiosoftware bij geleverd.

Elke electronica of computer winkel kan je een snoertje verkopen voor nog geen 7 euro die je direct op je cassetterecorder kunt aansluiten en op je computer


Groet
 
Bedankt iedereen, ik ga morgen gelijk ff een kabeltje aanschaffen. Ik laat nog wel even weten of alles goed is gegaan.
 
ervaringen

ik ben nu ook bezig met een project om oude audio te digitaliseren en maak inderdaad gebruik van een kabeltje en cool edit pro dit gaat goed. Er is al heel veel gemeld op de rubriek over dit onderwerp en er staan best wel leuke tips op.
succes
 
Ok ik heb het kabeltje, het opnemen gaat goed via geluidsrecorder. Maar ik ga ff echte software bemachtigen vanavond. Ik neem aan dat je met de genoemde Cooledit Pro ook ruis kan verzachten en dat soort truukjes?
 
cooledit

ja dat kan, met goed zoeken op het www kun je zelfs meer dan de freeware versie vinden, maar hierover mag ik je niets vertellen bij helpmij....
 
Geplaatst door duhastmich17
Ok ik heb het kabeltje, het opnemen gaat goed via geluidsrecorder. Maar ik ga ff echte software bemachtigen vanavond. Ik neem aan dat je met de genoemde Cooledit Pro ook ruis kan verzachten en dat soort truukjes?

Zou je me wel kunnen vertellen hoe ik het makkelijkst de ruis eruit haal? De software heb ik inmiddels ;). Ik zit nu alleen nog een beetje te goochelen dus met die ruis af en toe.
 
Re: link

Geplaatst door soetekg
mail mij even rechtstreeks dan krijg je iets bruikbaars

Ehm als ik naar je profiel ga voor je e mail, en ik klik daarop zegt hij dat het niet mogelijk is je een e mail te sturen :S
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan