cpu vervangen voor snellere, makkelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

uitte

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2003
Berichten
7
Beste mensen,

Ik heb een Amd k6-2 450 Mhz processor, nu heb ik een 750 Mhz processor kunnen kopen (Beide socket 7).
Nu is mijn vraag, kan ik de oude processor er domweg uitrukken en de 'nieuwe' er in drukken, dat het systeem dat dan gewoon herkent enzo, of moet er van alles worden veranderd/aangepast.
graag jullie adviezen/ervaringen.

André
 
belangrijkste 2 items zijn :

1- ondersteunt het mobo de processor (kun je opzoeken op de site van de mobofabrikant) en / of moet je het bios flashen alvorens de snellere processor herkend wordt............)
2- welke cooler wordt door AMD geadviseerd bij de snellere processor......... (eveneens op te zoeken op de site)
 
Zoals Pasja reeds vermeld moet je dat eerst opzoeken. In de veronderstelling dat je mobo die 750Mhz cpu ondersteund, dan bestaat de kans dat je het voltage van je cpu handmatig dmv jumpers op het mobo moet regelen. (geen automatische herkenning dus...) Kijk hiervoor in de handleiding van je mobo...
 
en nog maar even met KLEM de NADRUK op type cooler. Onderschat dit NIET !!!! en volg het advies van AMD letterlijk v.w.b. de specs van de cooler. (of liever nog, schaf er een aan die de specs nog wat overtreft.)
 
De K6 is er tot 300Mhz
De K6-2 is er tot 550Mhz
De K6-III is er tot 450Mhz

Dit zijn de snelste Socket7 Procs, als jij een 750Mhz type hebt dan kan dat (volgens opgave van AMD) geen socket7 zijn.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan