Geen netwerk en internetsharing

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vortigen

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2002
Berichten
139
Hallo allen,

Myn probleem is dat ik geen netwerk kan maken en dus ook geen internet kan delen onder WinXp Home.

De Systeem setup:

Server pc heeft 2 netwerkkaarten, de 3com kaart hangt aan het internet (ADSL van Xs4all) en werkt goed.
De realtek kaart is voor het netwerk en zou in principe moeten werken. (ip=192.168.0.1)

De client pc heeft 1 netwerkaart (ip=192.168.0.2) en is met een crosscable verbonden met de netwerkkaart van de server.

Bestanden en printers delen staan op beide NETWERKKAARTEN aan. Ook zijn de harde schijven op de client pc gedeeld.
Toch ziet Winxp geen netwerk als ik dat in verkenner aanklik.

Volgende probleem: Internetsharing.... ik heb van alles geprobeerd, van de standaard "maak een thuisnetwerk"optie van Winxp tot aan Sygate. Niks werkt.
Gek genoeg herkent de client WEL de server pc in de zin van dat hij meent een gedeelde internet verbinding te zien, maar echt delen gebeurt niet.

Op de server pc wordt dan spontaan de verbinding met Xs4all verbroken en ik kan vervolgens niet meer inloggen. Hij blijft dan hangen op "kiezen van 10.0.0.138 pc1"...
Eerst moet ik alles weer terugzetten alsof ik maar met 1 pc wil internetten en dan kan ik weer goed verbinding met Xs4all maken.

Lang verhaal, ik weet het, maar ik ben het spoor bijster.
Als er iemand een oplossing weet of meer informatie nodig heeft dan hoor ik dat heeeel graag :)

EDIT: Met het terugzetten naar internetten met 1 pc heb ik ook het Alcatel speedtouch modem moeten resetten. Misschien overbodig om te melden, maar voor de volledigheid toch maar...
 
Laatst bewerkt:
koop een router, dan ben je van je problemen af!, en het werkt zonder problemen, en iedereen kan 24 uur per dag online.

Ik weet dat dit geen oplossing is voor je probleem, maar dat kan het wel worden
 
Jah, heb ik ook al overwogen. Ik vrees met grote vreze dat ik daar uiteindelijk toch voor zal moeten kiezen.
Wordt een beetje moe van dat geklooi nu, heh.
Heb je nog een advies over wat voor merk router misschien?
En moet ik dan ook niet eerst een HUB kopen voor het netwerk of doet de router dat al?
Ach, kan ik ook wel in de winkel vragen denk ik :)
Maar een tip over het merk router zou ik zeer op prijs stellen toch.
 
Ik heb zelf zelf slechte ervaringen gehad met routers (ik noem geen merken, maar iedereen weet dat het over sitecom en trust gaat) maar ik heb goede ervaring met draytek. Ook linksys en e-tech schijnen goed te zijn.

Let op voor je usb adsl platvis, dat je ook een router koopt met adsl usb aansluitmogelijkheid; bijvoorbeeld de Draytek 2200USB
 
Ik denk dat ik inderdaad toch maar voor een router ga kiezen.
Krijg het echt niet werkend, wat ik ook probeer :(
Thx voor de tip over routermerken, ik zal dan in ieder geval geen Trust of Sitecom nemen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan