Server

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stanley19

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 jan 2002
Berichten
2.258
Ik heb een vraagje, vrij gemakkelijk zal vast weleens eerder een thread over geweest zijn maar kan m niet zo snel vinden..



vraag: ik wil een eigen server maken zodat ik bestanden op die server kan zetten en ze zo voor mijn website kan gebruiken.

De server moet gemaakt worden met een pentium 200mhz, 1,2 gig aan harde schijf + 32 mb geheugen.

Ikzelf maak gebruik van het onderstaande systeem met XP Pro.

Nu wil ik dus een server maken met het eerst genoemde systeem is dat uberhaupt mogelijk en welke apparatuur en software heb ik allemaal nodig.

Thnx
Grts Stan
 
?

ik heb toch al winxppro?

maar je bedoelt dat ik op die server ook xp als besturingssysteem moet gebruiken?
 
Ik begreep dat je voor die PC ook XP pro wilde gaan gebruiken. Je kunt NT 4.0 of Linux voor je server gebruiken. Linux met Apache (is een webserver) zal er lekker stabiel op draaien. Je moet je dan wel verdiepen in het gebruik van/omgaan met Linux.
 
aan win95 heb ik niets zeker :D

en wat heb ik nog meer nodig?

Netwerkkaart bv met verbinding?

en kan linux met apache op een 32mb geheugen 200mhz 2,1 gig werken? (het was geen 1,5 maar 2,1)

En wat kost het als ik er 32mb bij wil plakken?
 
Win95 zou ik niet doen nee, netwerkkaart is wel handig. Linux past zeker op die computer, extra geheugen hoeft niet, kan wel. Kosten? Wat voor geheugen is het? 72Pins geheugen of 168 pins?
 
72pins..


maareh ik heb dus alleen xp pro en win95 hier liggen

als ik het met win95 doe krijg ik dan problemen, of waarom is win95 niet goed dan?

heb namelijk ook geen zin om 400 euro te betalen voor nt server 4.0

kan ik net zo goed geheugen erbij kopen en andere processor en meer hdisk kopen toch :)
 
Andere processor heeft geen zin bij een Pentium 1, snelste is een Pentium 233 (tenzij moederbord een frontsidebus van 100Mhz ondersteunt)

NT 4.0 zou ik ook niet doen ivm kosten, Linux is, zoals ik al zei, een goede optie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan