netwerk niet helemaal lekker.

Status
Niet open voor verdere reacties.

mp3page

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2002
Berichten
157
Ik heb een thuisnetwerkje opgezet maar nu heb ik een probleempje,
Ik maak gebruik van twee netwerkkaarten en een crosscable op mijn hoofd pc(waar internet binnenkomt) draait ME en op mijn laptop waarop ook internet moet komen draai 98SE. Op mijn vaste pc zie ik mijn laptop wel maar op mijn laptop krijg ik een foutmelding (kan netwerk niet doorzoeken).ook internetten op de laptop gaat niet.
Ik heb het geinstalleerd via de wizard thuisnetwerk, en vervolgens de diskette in mijn laptop gedaan.
kan iemand mij hiermee helpen ?
Ik heb trouwens ook Norton personal firewall draaien.
Alvast bedankt
 
Heb je in de firewall de laptop toegang gegeven? Welke firewall is het?
 
netwerkje.

Het is norton personal firewall 2003.
Ik dacht dat mijn firewall automatisch toegang maakt en dat ik moet zeggen dat het mag ja of nee.
Dus nu weet ik het niet.
Als ik op mijn laptop winipcfg doe dan krijg ik de volgende info :

adapteradres 44-45-53-54-00-00.
IP adres 0.0.0.0
Subnetmasker 0.0.0.0
DHCP server 255.255.255.255.

Ik weet niet of dit zo goed is
 
Nee, dit kan niet kloppen. Je ip range moet voor elke pc in je netwerk overeenkomen. Je kunt de handleiding in mijn handtekening eens doorlezen. Configureer het als volgt, dat pc1 ip adres 192.168.0.1 heeft, pc 2 192.168.0.2, pc 3 192.168.0.3, enz. Zorg er ook voor dat ze allemaal subnetmasker 255.255.255.0 hebben. Gateway en dns servers en dhcp laat je open. Zorg er ook voor dat ze in dezelfde werkgroep zitten.
 
Ik heb kabel internet van @home en kan op de pc waar internet binnenkomt geen vast ip adres zetten omdat dit bij @home steeds veranderd
 
Op je netwerk heeft die PC wel degelijk een vast IP adres. Je kan de IP adressen die hangmat opgeeft gewoon vrije toegang geven in je firewall.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan