Werkt firewall in router wel?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Buddy61

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2001
Berichten
387
Even een paar vraagjes:

Is te controleren of de Firewall in mijn Router ook daadwerkelijk werkt?

en

Ik heb mijn router 2 dagen geleden geinstalleerd en hij werkt prima, mijn internet verbinding gaat via ADSL dus ik heb een vast IP-adres gekregen via de Provider. Mijn vraag is nu wat gebeurd met mijn vast IP-adres en welke IP-adressen zijn er automatisch toegewezen aan mijn 2 pc's in mijn netwerk?
Kan je dit zien met pingen? (ik heb geen ervaring met pingen)

Bud
 
Ga er maar van uit dat hij werkt. In principe merk je daar niets van, alleen de persoon die bij jou naar binnen probeert te komen merkt dat dat niet gaat. De firewall in je router werkt echter maar een richting uit, hij blockt inkomend verkeer. Een personal firewall zoals bijvoorbeeld zonealarm houdt ook het uitgaan verkeer in de gaten, wat wil zeggen dat bijvoorbeeld een trojan horse geen verbinding met het internet kan maken zonder dat de firewall dat ziet en tegenhoudt. Ik raad je daarom aan om altijd een personal firewall te installeren naast die van je router.
 
Bedankt Hangmat en Beun.

Maar nu zit ik nog met de volgende vraag:

Ik heb mijn router 2 dagen geleden geinstalleerd en hij werkt prima, mijn internet verbinding gaat via ADSL dus ik heb een vast IP-adres gekregen via de Provider. Mijn vraag is nu wat gebeurd met mijn vast IP-adres en welke IP-adressen zijn er automatisch toegewezen aan mijn 2 pc's in mijn netwerk?
Kan je dit zien met pingen? (ik heb geen ervaring met pingen)

Bud
 
ipconfig werkt niet als ik dit intik dan zie ik in en flits het zwarte dosscherm.

Heb een progje gevonden IP Agent dit werkt ook prima.

Bedankt
Bud
 
Ik test mijn firewall altijd via http://grc.com/intro.htm

Als je zelf ook een keer wil pingen , moet je het volgende doen.

Start > uitvoeren > typ CMD

Nu zit je in het dos venster.

Typ hier IPCONFIG .

Hier komt nu het ip adres te staan van de pc.

Herhaal deze stap bij je 2e pc.

Nu heb je 2 verschillende ip adressen , als je nu in de dosbox het ip van de andere pc invoert kan je pingen.

Dus typ in de dosbox...........ping ip[nummer van je andere pc] en klik op enter.

Je kan natuurlijk ook naar een ander adres pingen.
probeer maar eens PING HELPMIJ.NL

suc6 speedtouch
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan