diskettestation

Status
Niet open voor verdere reacties.

PvanNeerven

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2002
Berichten
488
Een oude PC in elkaar gezet.
Nu krijg ik op het scherm: Floppy disk(s) fail (40)

Verder kan ik meedelen, dat de platte kabel goed zit, want het rode lampje brandt niet.
Wat moet ik nu doen want zonder diskette station kan ik geen windows installeren.
Groetjes
 
Je kunt de kabel er op meerdere manier fout inzetten.

De rode kant moet op pin 1 van de moederbordaansluiting en op pin 1 van het diskettestation.

De kabel heeft (meestal) ergens een twist in een aantal aders. Deze kant moet aan de kant van de diskettedrive worden gebruikt.
 
Hallo

Uiteraard dient deze in de b.i.o.s. ook goed te worden ingesteld ......

Peter
 
En je kan in het bios er voor zorgen dat de pc eerst kijkt naar een bootable cdtje op de cdromdrive... Tenminste dat is bij de meeste biossen zo... Dan heb je dus geen schijfje meer nodig...
 
diskette

Bedankt voor jullie reacties.
De computer start weer gewoon op.
Ik druk op F1 en nu gaat alles weer normaal.
Groetjes
 
Als je een lange kabel gebruikt met 3 connectors (1 voor moederbord en 2 voor een floppy) dan moet je de connector nemen na de twist, meestal de laatste.
 
Laatst bewerkt:
Floppydisk

Dat was niet de oplossing.
Alleen als ik de eerste connector ( voor de twist ) monteer krijg ik niet de melding: Floppydist fail (40)
Afgezien van de twee onbruikbare connectors die op de kabel zitten, zijn er dus op de platte kabel aanwezig:

De stekker voor de twist( die ik gebruik en waar het station door de PC wordt ontdekt) dan komt op afstand een tweede connector en helemaal op het eind nog een,
die ik dan op het moederbord aansluit.

Ra,Ra.
 
fig6-1.gif


Zo zou het moeten, uiterst links de aansluiting na de twist, die is voor diskette A: in het midden de aansluiting zonder twist, die is voor B: Uiterst rechts de connector voor het moederbord.

Ik probeer een duidelijker plaatje te vinden.
 
Tiborov,
Zoals jij het aangeeft heb ik alles aangesloten,
nu krijg ik in windows een floppy er in steek weer de melding : plaats een schijf in station A.
Dus................
Wat nu ??

Ik hoor wel de floppydisk te keer gaan.
Hij kan de disk niet vinden.
 
Diskette of drive gaar? Als je in de buurt woont, kom er eentje halen...
 
Tiborv,

Bedankt voor de aanwijzingen, floppydrive is het enige dat overblijft.
Ik ga er een keer een halen, en beschouw hiermee de zaak als opgelost.
Groeten,
 
Eventjes heb ik de zaak laten rusten, maar toch wil ik een oplossing voor mijn oude computertje.
Ik heb hem helemaal niet nodig maar ik wil zo graag wat meer van het interieur van een PC weten.
Daarom begin ik weer:
Het probleem is nu:
De PC start vlot op, maar kom ik in windows en stop ik een diskette in de floppydiskdriver dan krijg ik als antwoord :Steek een schijf in station A.
Wat ik dus net gedaan heb. Steek ik hem er opnieuw in dan krijg ik weer hetzelfde antwoord.

Wat gedaan:
1.Station goed aangesloten op A-connector en op moederbord.
2.Ander cassettestation geprobeerd maar ook daar hetzelfde antwoord.

Er moet toch een oplossing zijn???
Groetjes,


__________________
Piet
 
diskette-station

Bas,
Ik denk niet dat de kabel stuk is, want anders zou ik
weer krijgen: flopdiskdriver fail (40).
Dat lijkt mij tenminste.

Groetjes
 
diskette-station

Volgens mij hoeft er alleen maar 'iets'ingesteld te worden (maar wat,waar en hoe?)
De aansluiting is goed,de floppy is goed.
Alleen melding:'Stop schijf in station A'
Ook start de computer gewoon door als er een discette in het station zit.Normaal gesproken moet er eerst de discette uit.
Dus hij kan de flop niet lezen.

Groetjes
 
diskette-station

Wie heeft er ervaring met "Norton Disk Doctor"??
Het schijnt een programma te zijn, dat problemen opspoort en repareert.
Misschien kan ik daarmee mijn diskette-probleem oplossen.
Groetjes
 
Laatst bewerkt:
diskette-station

Inmiddels heb ik gehoord dat je voor "Norton Disk Doctor" een disk.station nodig hebt, dus ik kan er niets mee.
Ik ga alles nog eens na.
Groetjes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan