Internet delen via de kabel.

Status
Niet open voor verdere reacties.

SeikoF

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2002
Berichten
92
Hallo Allemaal,

Sinds kort heeft mij internet provider het kabelmodemkastje verwisselt voor een nieuwere en werkt internet nu nog maar op 1 pc :-( in plaats van 3, 1 labtop met ME, en 2 pc's met xp. Ze stonden in een hub verbonden en alles werkte tot die vernieuwing, nou hadden winkelmedewerkers me wijsgemaakt dat je met een broadbandrouter de verbinding kan delen, dus heb ik die aan geschaft maar tot nu toe is het me niet gelukt, daarbij vraag ik dan ook jullie hulp, ik heb ?alles? echt 10x nagelopen (instellingen enz.) de lichtjes branden ook gewoon maar er komt geen verbinding.(Ik heb niet zo heel veel verstand van netwerken) Alleen een rechtsreekse verbinding van pc naar modem werkt maar zelfs dan moet ik als ik van pc wissel eerst alle instellingen opnieuw invoeren wat heel vervelend is. er is 1 optie 30 euro per maand extra betalen voor een internetabbonnement op 3 pc's maar ik hoop dat jullie me kunnen helpen aan een goedkopere oplossing of misschien een site weten te vinden waar ik meer info kan ophalen.

thanks :)
 
provider

Hoi,het is wel wat makkelijker als je verteldt,welke provider en wat voor modem type
(als ik dit zo lees,denk ik dat je het eurodocsis modem van motorola gekregen hebt,dan werkt er 1 merk router,de draytek 2200/2300)
 
mijn provider is chello (classic abbonnement) en op mijn kabelmodem staat gedrukt de "terayon tj 720" mijn broadbandrouter is van het merk "sweex". De naam eurodocsis meen ik ook vaker ergens tegen gekomen maar kan het even niet plaatsen.

(ook is het geval dat mijn pa ook heeft gerrommeld ermee en toen het plots voor elkaar kreeg om alles te laten draaien. Alles werkte via de router voor een uurtje ofzo en daarna was de verbinding afgesneden ofzo. daar leek het op, wat en hoe weet hij alleen niet meer..)
 
ff lezen

ff dit lezen
1 tip checken: waarom wist niemand bij de chello helpdesk dat je je netwerkkaart op 10mbit half duplex moet zetten bij een motorola surfboard omdat je anders steeds je verbinding verliest waardoor je je modem moet resetten. (kostte me 2,5 maand om hier achter te komen).
bron fokforum
 
op dit moment is alleen een rechtstreekse verbinding mogenlijk van modem naar pc, de router (werkt) dus niet.
 
verbinding

Hoi,heb je soms nu een VPN verbinding?
inbelscherm aanklikken,eigenschappen netwerk

kun je zien wat voor verbinding het is
 
op dit moment heb ik een rechtstreekse lan verbinding met de kabelmodem (dat zegt het configuratiescherm), maar vpn kan ik nergens vinden, ik weet ook niet wat het inhoud ;-)..

(ik werk nu met xp...)
 
Laatst bewerkt:
(doe-dit-dan? wat word er bedoeld met -je netwerkkaart 10mbit half duplex zetten- kan het daar aan liggen? en hoe kom je erachter of de kabelmodem van mototrola is want behalve het mac en de serienaam kan ik het merk nergens vinden, of is terayon ook een merk...?
 
vpn

Hoi,dat vpn verhaal kun je vergeten
netwerk kaart via rechtermuisknop op deze computer/eigenschappen/hardware/knop apparaatbeheer/op netwerkkaart klikken /rechtermuis/eigenschappen /geavanceerd dan zie verbindingssnelheid/Duplexmodus staan kijk bij waarde
 
ik ben nu precies waar je zegt en hij staat nu op automatische selectie, ik kan verder kiezen uit, 10mbit half duplex of full duplex.
 
betekent dit dat ik bij alle 3 pc's half duplex moet selecteren, en de router weer moet aansluiten?

(het feit dat ie het een uurtje deed zegt toch eigenlijk dat het gewoon moet kunnen op de een of andere manier...)
 
Laatst bewerkt:
prob eens

prob eens die 10mbit/halfduplex eens
wel onthouden kun je het ongedaan maken als er geen verbetering in op treedt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan