quicknet kabelinternetdeling met edimaxrouter

Status
Niet open voor verdere reacties.

hehe

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 dec 2000
Berichten
2.109
Hallo,

Wie kan me zeggen wat voor soort kabel er van een kabelmodem naar een netwerkkaart loopt?
Is dit gewoon een telefoonkabel of iets speciaals net als cross of straight utp bekabeling.

Als ik nl een edimax aansluit op 2 pc's[vice versa]
en alle ledjes branden en alle voorwaarden heb ik volgens mij gevolgd, krijg ik geen verbinding met internet. De firewalls zij uit.

de 2e pc ziet d everbinding met de router wel maar geen internet en de 1ste pc wijst geen ip adressen toe na de opstart. De oude kabelinstellingen blijven gewoon staan bij winipcfg.

Als ik deze vernieuw zegt hij dat de dhcp adapter wordt verniewd maar er gebeurt niets meer.

De kabel vanuit het modem steekt in de mdiII van de router en de hoofdpc zit met de bijgeleverde korte straight utpkabel in poort 1 en de ander met een straight utp kabel in poort 2.

Ik hoop dat iemand me hier door kan loodsen...

Greetz
Hens
 
Geplaatst door hehe
Hallo,

Wie kan me zeggen wat voor soort kabel er van een kabelmodem naar een netwerkkaart loopt?
Is dit gewoon een telefoonkabel of iets speciaals net als cross of straight utp bekabeling.

Gewoon een cat 5 kabel ( utp dus)
 
Hoi Bas

Cat5 utp= is dat straight of cross?

Ik vind alleen:
CAT5 afscherming, dus geschikt voor 100Mbit en voor 10Mbit
Acht-aderig.. Ook te gebuiken voor ISDN apparatuur

Ik vermoed wel dat ie straight is maar weet het niet 100 procent zeker. ????
 
Laatst bewerkt:
je hebt het bij het rechte eind.........is gewoon straight
 
Ok dankjewel Bas.

Dan heb ik een probleem met mijn router denk ik.
Ik krijg na alle instellingen geen nieuw ip adres en gateway toegewezen.
Kan iemand mij vertellen waar dit aan ligt. Alles zijn utp straightkabels en alle leds branden zoals het hoort en de tcp/ip protocol staat er goed in.

Groeten
hens
 
De kabel van modem naar router moet cross zijn en daarna na de router straight
 
UTP-kabel tussen modem en router

Hoi,

Tussen je kabelmodem en de router hoort in principe een cross-cable tenzij je router een switch heeft waardoor je ook een straight cable kan gebruiken. Dan vindt de cross in de router zelf plaats.

Wat het probleem van PC1 betreft, dat ie geen ip-adres van de router krijgt: Staat deze pc wel op dynamisch IP-adres verkrijgen (zou in principe al moeten als je quicknet gebruikt) of zit deze misschien aangesloten op de poort waar eigenlijk je modem op hoort te zitten (en heb je daarom ook geen internet-verbinding.

Succes.
 
Hoi

Bij deze router maakt het niet uit of het een xrosscable of straightcable is blijkt nu vanwege de uplink en regular poort waar ik uit kan kiezen.

Ik weet niet exact of het ip dynamisch is maar ik vermoed het wel want zonder router doet ie het en ik heb de instellingen volgens het boekje bij het tcp ip protocol.
gateway is leeg, disable dns en wins en automatisch ip adres.

De pc zit goed aangesloten, ik heb voor de kabel de keuze uit een mdi II regular / uplink
en een mdi X regular / uplink
daarnaast 4 lan poorten.

Wat zou er verder nog kunnen zijn?

Alvast bedankt
hens
 
Laatst bewerkt:
BR-6104 met Chello


1. Verbinden van de UTP kabels
Verbind de netwerkkaart met poort 1,2,3 of 4 van de breedband router dmv een straight utp kabel. Controleer of de LEDjes gaan branden.
Verbind de modem met poort MDI-II of MDI-X (afhankelijk van het type utp kabel). Controleer of het LNK/ACT-LEDje gaat branden.

2. Configureren van de netwerkkaarten
De netwerkkaarten moeten zo geconfigureerd worden, dat ze automatisch een IP-adres toegewezen krijgen door de breedband router. Dit staat uitgebreid beschreven op bladzijde 7 t/m 10 van de handleiding.

Herstart de PC. De PC krijgt nu een IP-adres toegewezen door de breedband router. Controleer dit! Dit zijn de juiste IP-adressen:
IP-adres: 192.168.2.x
Subnetmask: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.2.1

3. Configureren van de breedband router
Nu moet u uw browser openen. Type in de adresbalk in: 192.168.2.1  hierna komt u in het setupscherm van de router, zoals op bladzijde 11 van de handleiding. Klik op LOGIN.

Klik vervolgens op Quick Setup.
1. Time Zone  stel de juiste tijdzone en tijd in  next
2. Broadband Type  Kies hier voor Cable Modem
3. Host name moet u leeg laten, MAC Address niet!!! Geef hier het MAC-Address in van de netwerkkaart, die oorspronkelijk verbinding heeft met Chello!  ok


Nu staan alle instellingen juist en kunt u het internet op!

Vergeet niet het inlog-password te wijzigen voor de beveiliging van uw netwerk:
General setup à System à Password Settings


Voor vragen, email naar support-europe@edimax.com.tw
 
Hallo Egkok,

Deze instructies heb ik idd gevolgd,ook blz 7 tm 10.
Op het moment van herstarten echter krijg ik geen IPadressen toegewezen door de router.
De oude instellingen blijven bestaan.

Bedankt maar helaas, maar blijf ideeen aanbrengen allemaal ze zijn heel erg welkom.

Greetz
H
 
Laatste stapje...

Hoi,

ik bedacht me zojuist dat je ook je kablmodem uit en aan moet zetten als je een andere PC of router aangesloten hebt. Volgens mij houdt ie nl. het MAC-adres vast in geheugen totdat het modem gereset is.

groet,
 
ik blijf ook hetzelfde probleem houden, ook na resetten >> geen enkel resultaat, die instructie kwam van edimax zelf!!>>> branden er bij jou ook twee ledjes op de wan ???? die routers zijn dus gewoon intact....
 
Verbind de modem met poort MDI-II of MDI-X (afhankelijk van het type utp kabel).

Is het niet: Verbind de modem met poort MDI-II of MDI-X afhankelijk van het TYPE MODEM? Want in gebruiksaanwijzing staat: "Depending on your Modem's port type (regular or uplink), figure 1.1 table shows you what WAN port to use with wich cable.

In mijn geval met chello werkt het met een straight kabel in MDI-X.

Correctie: met een cross kabel in MDI-II werkt het ook. Dat wist ik nog niet.
 
Laatst bewerkt:
nog steeds **** ik ga gauw een andere router kopen..
 
Het is een perfecte router. (het is mijn allereerste)

Mocht die van mij ooit eens stuk gaan, dan zou ik bij wijze van spreken, dezelfde kopen in de winkel.
 
@egkok

Ik heb hetzelfde verhaal als jij...ook de instructie via email van edimax gekregen. De ledjes branden zoals het hoort maar verder.........:-(

@martin
Idd cross en straight kunnen allebei maar dat van het uitschakelen van je modem das een goeie die ga ik ff proberen.

@arnhemmer
Dat d8 ik ook daarom kocht ik m ;-)

Wordt vervolgd vrienden.
Greetz
H
 
Laatst bewerkt:
Helaas het resetten van de modem helpt ook niet.
snik.....

egkok, zit jij ook bij quicknet?
Ik begin me nl af te vragen of eea te maken heeft met de soort kabelmodem....

Hens
 
Ok,

Ik heb een future modem van quicknet...dan zal dat het wel niet zijn....

wordt weer vervolgd...

groeten
H
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan