achterste boxen 5.1 set werken niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robert10

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2001
Berichten
427
hallo,

ik heb net mijn pc geformatteerd....nu is alles weer geinstalleerd maar nu werken de achterste 2 boxen van mijn logitech z-640 set niet meer..
ik heb de nieuwste drivers voor mijn sweex geluidskaart erop....
en ik heb bij geluidsinstellingen wel de 5.1 configuratie aangeklikt....

systeemeisen: windows xp..op 800mhz met 384mb geheugen...
geluidskaart is een 6 kanaals sweex
 
Robert,

Heb je geen fade knop ergens terug gedraaid ? en zit er in de software niet ergens een functie om een bepaalde omgeving te creeeren ??

Heb zelf met de Creative 5.1 ook zoiets gehad....
Bleek dat ik op de afstandsbediening de fade knop alleen op de front speakers had staan. Ook moest ik daar bij omgevings instellingen de optie Movie-weergave aangeven, zodat de center-speaker in dit geval ook geactiveerd werd.

Dus ff goed zoeken in de opties van de software...
Check anders ff of de speaker uberhaupt wel werken door de rear speakers ff op de uitgang van de front-speakers aan te sluiten.

Groeten,



Remy :thumb:
 
hej bedankt,

ik ben eruit.....in de software stond keurig dat ik 6 kanalen wilde gebruiken....daarboven stond een optie om "xear 3d mode" aan te zetten..ik denk wie niet waagt wie niet wint......toen ik daarop klikte zei hij dat alles op 4 kanalen stond...heb daar 6 van gemaakt.....toen xear 3d mode weer uit.....heel raar..maar het werkt weer...

bedankt!

gr

Robert
 
nee helaas....het blijft Of de voorspeakers Of de achterspeakers...
 
ow heb het nu wel gevonden..heb namelijk voor divx een heleboel codecs gedownload...waaronder audio codecs.....deze stonden nog op een stereo cponfiguratie...blijkbaar dominant over welke instelling dan ook......maar nu werkt het..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan