mp3 naar.....

Status
Niet open voor verdere reacties.

Defida

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2003
Berichten
10
Hallo,

Kan iemand mij misschien helpen .... ik wil dus graag muziek op sites zetten maar heb wel mp3, maar als ik die als achtergrond muziek plaats dan neemt dat een beetje heel veeeeeeeel ruimte in beslag :-( kan iemand mij misschien vertellen hoe ik dit het beste kan oplossen??

Tx alvast :)
 
Misschien met een MIDI file ? Je bedoelt toch als achtergrondmuziek als je de site opkomt ?
 
Geplaatst door excelsior
Misschien met een MIDI file ? Je bedoelt toch als achtergrondmuziek als je de site opkomt ?


Ja dat bedoel ik, maar er moet een manier zijn om mp3's om te zetten en daar ben ik eigenlijk naar op zoek
 
MP3 is op dit moment het beste compressie formaat voor muziek (naast WAM, maar dat word door heel de wereld in de Windows Recycle Bin geflikkerd :D). Enige wat je kan doen is de achtergrondmuziek knippen in stukken (convert mp > wav, bewerken, convert wav > mp3), en maar delen laten horen als achtergrond sound.

Of (zoals Mr. excelsior zo mooi zei) een MIDI file, maar dit houd in dat het geen normale muziek kan zijn (zoals de mp3's over het algemeen zijn), maar gecombineerde Instrumentgeluid.

Mijn Mening:
Geen geluid op sites. Is irritant en vertraagd het laden. Vooral standpunt 1 zal volgens mij een mening zijn, die door meerdere personen gedeeld worden.
 
Achtergrond muziek

Bewerk een bv een house track van een c.d. tot wave
Knip nu met een wave editor een stukje uit die wave.
Zorg er voor dat het geknipte stuk zo is gemaakt dat als je er een loop van maakt geen overgang meer hoort.
Maak nu van die wave een mp3 of wma file. Deze is nu nog maar heel klein en gebruik dit als achtergrond muziek.

Indalo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan