Kleurdiepte en resolutie wijzigen lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

pieterhelewaut

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2003
Berichten
5
Hallo,
Een paar dagen geleden installeerde ik een spel (Pagoon PacMan, freeware) voor mijn broer. Alles werkte perfect. Eerst kon ik geen DOS-programma's meer activeren (een foutmelding dat het toetsenbord niet juist was). Ik verwijderde Pagoon Pacman en de DOS-programma's werkten meer.
Maar ik kreeg foutmeldingen telkens als mijn systeem opstartte dat rundll een fout had veroorzaakt in MMSYSTEM.dll. Het werd me allemaal teveel en ik herinstalleerde Windows (maar heb mijn harde schijf niet gewist)
Momenteel werk ik onder 640*480 16 kleuren. Als ik dit wil wijzigen, dan moet ik Windows opnieuw opstarten maar dan heb ik juist dezelfde resolutie. Ik heb al met Resolution Changer geprobeert de resolutie te veranderen, maar dan krijg ik de melding:"Could not read current settings!". Vroeger werkte alles goed, dus het is waarschijnlijk een software-probleem. Mijn monitor is Studioworks 77M en het stuurprogramma S3 Inc. Trio3D/2X (Engineering release).
 
De drivers van de VGA-kaart opnieuw installeren zou moeten werken.
 
Hey,
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem alleen gebruik ik een andere monitor, namelijkde SiS 6325, weet iemand waar ik de drivers van deze monitor kan vinden???

tIm
 
ja sorry je hebt gelijk en het is trouwens de 6326, foutje
 
ok... alles geinstalleerd, ik kan nu de kleurendiepte wijzigen maar als ik de resolutie op 800 * 600 zet wordt het scherm opeens heel smal en als ik hem op 1024*768 zet, wat ik altijd gebruik, wordt het scherm zwart.. ik snap er niets van
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan