Kan C:/ niet groter krijgen dan 1,9 GB

Status
Niet open voor verdere reacties.

frans.hofman

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2002
Berichten
420
HebW98 SE en PM 5.0. Wil C schrijfer groter maken (totaal is deze 4 GB)
Ben er al achter dat met FAT indeling deze niet hoger kan. Maar kan ik deze omzetten naar FAT 32 ? Zo ja, hoe ?
 
Rechtsklik de partitie in de grafische weergave en kies Convert. Je kan het althans in dat rechtermuisknop menu vinden.
 
Je hebt vermoedelijk een nieuwere versie nodig want PM5.0 is wel heel bejaard. PM8 is de laatste en converteerd prima naar FAT32
 
Geplaatst door DrWho
Je hebt vermoedelijk een nieuwere versie nodig want PM5.0 is wel heel bejaard. PM8 is de laatste en converteerd prima naar FAT32

Als et met PM5.0 ook kan, heeft et geen nut om de nieuwere versie aan te schaffen.
 
Convert naar FAT32

Bijgaand screenprint PM 5.0 Deze versie heeft de mogelijkheid CONVERT.
Moet ik dan Primary van C:/ hebben en wie kan tips geven de ruimte op D:/ beter te benutten. Wat is bijv EXTENDED Is dit verloren/niet gebrukkte ruimte ?
Alvast dank !
 
Screenprint

tracht nog een keer de bijlage bij te sluiten
 

Bijlagen

  • pm_screenprint.jpg
    pm_screenprint.jpg
    81 KB · Weergaven: 120
Extended geeft aan dat je meer dan 1 partitie hebt
C = hierin de primaire en D de extended dit geeft dus de totale ruimte aan van de extended partitie.

die unallocated is wel vrije ruimte die je kunt benutten door die bv bij D te voegen.
 
Je schijf bestaat uit 3 deeltjes. Begin met een conversie van de C en van de D partitie naar FAT32. Daarna kun je de unalocated (ongebruikte) ruimte toevoegen. Als je voordat je begint je D schijf heel erg opschoont dan kun je daarna met RESIZE de D schijf kleiner maken, daarna met MOVE de D partitie naar het eind van de schijf. nu heb je C dan unalocated en dan D staan. Dan kun je de C schijf vergroten met weer een RESIZE zodat je de hele schijf weer gebruikt
 
OK gelukt en allemaal bedankt. Al bij conversie van FAT naar FAT32 was er ineens 300 MB meer vrij op C:/. Hoe dat kan weet ik ook niet maar heb kunnen resizen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan