Draadloos of kabels?

Status
Niet open voor verdere reacties.

FunZip

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
9 jan 2002
Berichten
2.597
Hoi,

Ik wil een breedband (Wanadoo) internet verbinding delen met drie computers (twee desktops en een laptop)

Dit doe ik het liefst draadloos maar is dit wel aan te bevelen in een eengezinswoning gezien de vele berichten over een (soms) slecht bereik?
Als draadloos toch mogelijk is welk merk is dan favoriet (Trust;Sitecom;Belkin;......??)

Ik wil ook graag Gamen via internet, is een draadloos netwerk met een snelheid van 54Mbps dan wel voldoende of moet ik toch maar kabels gaan trekken (naar zolder)

Samen gevat:
Kan draadloos of kan ik beter mijn "host" verbinden met internet en dan de andere PC's laten delen via kabels??

Alvast bedankt,

Grtzzz.
 
Laatst bewerkt:
Draadloos werkt uitstekend en is zeker snel genoeg. Je internetverbinding is toch de langzaamste schakel.

Trust ben ik niet kapot van, een echt B-merk. Wil je drivers enz. downloaden moet jij je eerst registreren op de site, te belachelijk voor woorden.

Mocht je een slecht bereik hebben met de standaard antennes kun je altijd proberen of een extra antenne het signaal opkrikt.
 
bekabelen!!

veel minder storingsgevoelig, omdat er toch een heel aantal apparaten signalen uitsturen op de 2 Khz, (monitoren, koelkasten, telefoons etc.) en mocht je dan toch geen ruimte hebben voor kabels in je leidingen, dan idd draadloos, maar NOOIT trust, en beter ook niet sitecom
 
Verplaatst van netwerkproblemen XP naar Internet Delen
 
ik ga ook voor bekabelen...
tis idd zoals Tiborv al zegt niet de snelheid, maar tis de storing waar ik een hekel aan heb...als je ooit problemen met het netwerk krijgt kun je nooit met volle zekerheid zeggen of het nou aan de instellingen ligt of aan het draadloze pakket...+ als er iets kapot gaat, kabels zijn zo te vervangen en draadloos lijkt me wat duurder...
 
Ik vat het probleem met storingen niet. Bij ons op het werk hebben we ook een draadloos netwerk voor laptopgebruikers. In het bedrijfsrestaurant (waar veel apparatuur aanwezig is) werkt het perfect. Ook in de naastgelegen flexplekkamertjes is er nog een zeer goed signaal.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan