Autoradio speelt geen .wma bestanden af. Moet wel kunnen....

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sidi

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
10 jul 2001
Berichten
1.450
Hoi,

Ik heb een nieuwe autoradio gekocht (Pioneer DEH-P5500mp) die mp3 en .wma bestanden kan afspelen. Nu heb ik met Nero Burning Rom een cd gebrand met louter .wma bestanden. De autoradio kan er he-le-maal nix mee. Nu staat er in de handleiding dat cd's, gebrand met andere software dan Windows Mediaspeler mogelijk niet gelezen kunnen worden. Maar daaar zit 'm de kneep: ik kan het .wma bestand vanuit WMP niet rechtstreeks op een cd branden. De muziek die ik selecteer wordt eerst weer geconverteerd naar het formaat van een gewone audio-cd. Er kan dan lang niet zoveel muziek op. De vraag is dus: Hoe brand ik vanuit WMP de .wma bestanden rechtstreeks op een cd? Wat zie ik over het hoofd?
 
Ik heb de wizard gebruikt en volgens mij heb ik de cd afgesloten. Maar dat zal ik vanavond gelijk even nakijken.
 
heb je het ook al geprobeerd met MP3 bestanden?
 
Geplaatst door sluys
heb je het ook al geprobeerd met MP3 bestanden?

Nog niet, maar ik heb even gekeken of die cd afgesloten was zoals Caspar suggereerde. Was ie dus niet. Maarrrr, toen heb ik eerst 's een cd rewritable met muziek gevuld. De radio moest er 3 minuten over nadenken maar toen kwam er toch muziek. Toen heb ik dezelfde selectie muziek met dezelfde instellingen op een cd-writable gezet. En raad 's? Hij deed 't niet..... Overigens was de writable van hetzelfde merk als de rewritable. Ga eerst een ander merk cd gebruiken en mp3 ga ik zeker ook nog even proberen.

Maar de hamvraag of het mogelijk is om .wma bestanden vanuit Windows Mediaplayer ZONDER converteren op cd te branden is helaas nog niet beantwoord. Heeft iemand een idee??
 
Op welke snelheid gebrand??? Probeer eens een lage brandsnelheid (4×), meestal werkt dat een stuk beter.
 
Geplaatst door maestro12
Op welke snelheid gebrand??? Probeer eens een lage brandsnelheid (4×), meestal werkt dat een stuk beter.

Ik brand altijd op een lage snelheid. En, inderdaad, dat is van invloed op de kwaliteit van de gebrande cd.

Heb inmiddels ook een ander merk cd geprobeerd maar dit mocht niet baten. Hij doet ut nog steeds njet. Ik ga nu de ingebouwde cd brander van Windows XP proberen. Daarna Easy Cd Creator, daarna CD toast onder Linux en daarna...... ... ga 'k naar de kroeg.
 
Nou, ik heb nu een ceedeetje gebakken met de ingebouwde brander van WinXPpro. Nou komt er muziek uit. Maar als ik de verschillende cd's met verkenner bekijk, zie ik bar weinig verschil. En toch moet er een verschil zijn. Anders moeten ze het toch gewoon allemaal doen?? Bovendien vind ik Nero een stuk geavanceerder dan de brander van XP.
 
Enige mening wat ik wil geven:

WMA is een formaat wat de hele wereld in de Windows Recycle Bin geflikkerd heb. Probeer een WMA > WAV, of WMA > MP3 converter te vinden, en leef verder met MP3 ;)
 
WMA

Neejohhh WMA rulez!!!
Vooral nu met versie 9!
Gewoon ruimtebesparend!
En als iemand nog op zoek is naar een GOEDE FREEWARE audioconverter... www.dbpoweramp.com !Support voor WMA / MP3 / OGG enz
Echt de ultieme tool..helemaal gratis,werkt perfect!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan