videoclips op dvd

Status
Niet open voor verdere reacties.

fromresident

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2003
Berichten
11
Mijn vraag is hoe ik het voor elkaar krijg om gedownloade videoclips(mpeg) opeen dvd kan branden zodat ik ze op mij dvd speler (sony ns 330) kan afspelen. Heb het neroproramma en een dvd brander...alvast bedankt, leo
 
Het kan ook op een gewone cd-r(w) gebrand worden met nero via de optie Video cd
 
Je kan gewoon de mpg bestanden naar je burnwindow slepen en dan burnen, als het goed is vertelt nero zelf wel dat het geen dvd-standaard is en biedt aan om je video's te hercoderen. Wat alleen jammer is, is dat de meeste te downloaden videoclips allemaal mpg1 zijn, waardoor je dus een dure dvd gaat branden op vcd kwaliteit. De optie van excelsior is in dit geval wel een nuttige tip, aangezien cdr's een stuk goedkoper zijn dan dvd-r's en je op een cdr ook gewoon ruim een uur videoclips kwijt kunt.
 
Hoi,
bedankt voor je snelle reactie en ben gelijk aan de slag gegaan helaas zonder resultaat, kopieren met dvd-video mislukt. Wel kunnen branden met DVD-ROM (UDF/Iso). Op mijn gebrande dvd heb ik nu een mpeg bestandje en dat kan ik niet op mijn stand alone dvd afspelen ....nog een tip?
 
Als het goed is moet het lukken met de optie van nero : video cd aan klikken en bestanden in het burnvenster slepen
 
Ja dat is voor het omzetten naar (s)vcd maar dat is reeds al gebeurt ;)
 
dvd

Je kan een menu maken en daar je clip aan koppelen je moet wel een mpeg1 hebben om in te laden
 
Je bedoelt om verschillende mpeg files achter elkaar te zetten ?
 
Owjah dat is misschien wel wat voor fromresident, kan je een uitleg geven of een handleiding (link)
 
ik heb de tmpg enc. author gedwonload maar ook dat helpt me niet echt verder...en mpg files in nero slepen in een video_ts map lukt niet omdat ik dan een ebrichtje krijgt dat dit soort bestanden zich niet in dergelijke map mogen bevinden....mij e adres is randcity@wanadoo.nl
 
Het zijn toch .vcd files ? Kan je die er niet apart inslepen dan ?
 
nero geeft aan dat in de vdeo-ts alleen bestanden gesleept kunnen woren met extensie ifo/vob/bup/oifo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan