Geen Internet (meer) op tweede PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

kdankers

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2001
Berichten
268
Ik heb weer problemen met Internet delen met de client en server PC. Eerst werkte het nog goed (een half jaar geleden, mbv AnalogX proxy). Later werkte het helemaal niet meer. Ik had toen van alles gedaan, maar het lukte niet, dus zag ik ervan af. Nu wil ik weer opnieuw proberen, en ik las op de site van @Home dat ze nu geen proxy meer ondersteunen, dus heb ik nu proxy uitgeschakeld. Toen kan ik wel op het net, MAAR .... ik kan niet verder dan @Home-sites! Dus ik kan niet op www.helpmij.nl of zo op mijn andere PC komen, alleen op home-sites. Ik kan ook niet MSN of Yahoo op de tweede PC gebruiken.
Ik heb firewall ZoneAlarm en ik heb ze toegang verleend (TRUSTED), maar toch kan ik altijd niet internet gebruiken op mijn tweede PC.
Ik heb twee PC´s, de server is Home Edition, de client is XP Prof, en ze zijn verbonden met een cross cable. Ze kunnen de bestanden elkaar wel zien.

Waarom kan ik in hemelsnaam geen internet meer gebruiken op de tweede PC (behalve de @Home-sites)?
 
Netwerkkaart(en) vernieuwen? Kan er wel naast zitten maar kwaad kan het niet.

Voor WindowsNT/2000/XP ga naar start - uitvoeren, typ hier CMD en klik op Ok. In het zwarte DOSscherm typen IPCONFIG /RELEASE gevolgt door enter. En vervolgens typen IPCONFIG /RENEW gevolgt door enter.
 
Dank je voor het antwoord. Heb het nu net gedaan, en dan? Zou de Internetverbinding op de tweede PC dan nu moeten werken?
 
Kan je dat niet proberen dan? Las net een interessante link (van SJJ)
in deze post
 
INTERNET

Ga naar Extra en dan Internet- opties kies in het menu privacy, klik op geavanceerd, automatische cookie verwerking op heffen directe en indirecte cookies accepteren aanvinken EN KLIK OP O.K. misschien kun je dan wel andere sites bereiken.

Of probeer het eens als de firewall helemaal uit geschakeld is want dit kan ook het probleem zijn.

Zelf werk ik sinds enige tijd met een e-tech router,
heb sinds dien nooit geen problemen meer, en het voordeel is dat je geen 2 pc's meer aan hebt staan als er iemand wil internetten



http://www.xs4all.nl/~xvp/delen/

succes
sjj
 
Laatst bewerkt:
Oh ik zie het, ja, als ik firewall afsluit, heb ik wel toegang op het internet op de tweede pc. Maar firewall is toch belangrijk om mijn PC te beschermen? Ik heb toch steeds toestemming gegeven (TRUSTED). Ieder keer als ik MSN probeer te komen, komt die dan in de lijst voor blocked, die geef ik dan steeds toestemming. Die MSN heeft blijkbaar veel verschillende toegangen. Hoe kan ik dan in ZA gewoon toestemming geven tot de internettoegang?
 
Ik heb ZoneAlarm gedesinstalleerd en opnieuw geinstalleerd. Nu bleek dat ieder site die ik op de tweede PC klik, wordt geblokkeerd door de ZA op de server. Dan moet ik op ieder site dat geblokkeerd wordt, steeds op TRUSTED zetten. Moet dat zo steeds??
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan