Geluid en beeld niet gelijk NA ONDERTITELEN

Status
Niet open voor verdere reacties.

vrir

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2001
Berichten
69
Als ik m.b.v. Subsync en Virtualdub een ondertiteling heb toegevoegd gaat het geluid en beeld gedurende de film steeds verder uit elkaar lopen. Aan het eind zelfs een paar seconden!
Ik heb al eens vaker over dit probleem gelezen in dit forum. Maar de film is bij mij voor het ondertitelen probleemloos. Synchroon van begin tot eind.
In het verleden heb ik dit probleem niet eerder gehad, de laatste tijd is het bij iedere film raak.

Mocht iemand de oorzaak weten, ook graag een oplossing. Ik ben niet zo'n crack op dit gebied.
 
In dit forum heb ik eerder gelezen dat het aan de codecs kan liggen die je gebruikt. Gebruik de zoekfunctie eens en typ in "geluid beeld synchroon". Zo las ik dat je Virtualdub ook het geluid aan kan passen aan je beeld.
 
vaak is de makkelijkste oplossing even het geluid decompressen voor je gaat omzetten.

download eens avi2mpeg *** hier *** als je deze uitpaklt zit er een bestand bij decompress laad daar de film eens in en laat hem decompressen.
het bestand kirjgt dan de naam *.pcm_avi en wordt een stuk groter dan de normale avi , dit komt omdat je van het mp3 geluid wat er in zit wav maakt ( in de film )

meer info over omzetten enz http://wintips.filmt.nl
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan