Norton Ghost vraagje

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
Berichten
26.322
Manier 1:
  • Als ik 11 GB backup met Ghost (een echte image maken) hoeveel CD's heb ik dan nodig?
  • Als ik dan Windows er opnieuw heb opgezet dan wil ik niet een complete Ghost Image terugzetten. Kan ik daar dan stukjes uithalen?

Manier 2:
  • Kan ik met Ghost ook bestanden en mappen selecteren en backuppen?
  • Zoja, wat is het voordeel om dit met Ghost te doen ipv. met Windows verkenner gewoon kopieëren?

Norton Ghost nieuwste versie
 
Verplaatst van installeren XP naar software overig
 
Geplaatst door XP_PC
Manier 1:
  • Als ik 11 GB backup met Ghost (een echte image maken) hoeveel CD's heb ik dan nodig?

    Geen idee.
  • Als ik dan Windows er opnieuw heb opgezet dan wil ik niet een complete Ghost Image terugzetten. Kan ik daar dan stukjes uithalen?


Hoe bedoel je dit? Met de image explorer kun je in een bestaande gho knoeien, bedoeld je dit?

Antw. op Manier2
Geen idee of dit kan, maar ik zou het bij zip, iso of rar houden. Volgensmij geen voordelen aan als je een aantal mappen in een gho file zou opslaan.
 
1) Ja, stukjes uit een complete Ghost halen zeg maar.

2) Misschien omdat de compressie sterker is misschien? Of zit daar niet zoveel verschil tussen?
 
Geplaatst door XP_PC
Manier 1:
  • Als ik 11 GB backup met Ghost (een echte image maken) hoeveel CD's heb ik dan nodig?

  • Dat ligt eraan wat voor compressie je kiest.
    Weet zo ook niet wat de excacte verhouding is.
 
Hoe bedoel je? Je zou toch altijd voor de sterkste compressie moeten kiezen, dat is toch handig of niet?
 
Geplaatst door XP_PC
Manier 1:
  • Als ik 11 GB backup met Ghost (een echte image maken) hoeveel CD's heb ik dan nodig?
  • Als ik dan Windows er opnieuw heb opgezet dan wil ik niet een complete Ghost Image terugzetten. Kan ik daar dan stukjes uithalen?

Manier 2:
  • Kan ik met Ghost ook bestanden en mappen selecteren en backuppen?
  • Zoja, wat is het voordeel om dit met Ghost te doen ipv. met Windows verkenner gewoon kopieëren?

Norton Ghost nieuwste versie

manier 1

reken op high compression op ± 40% minder dan origineel.
Dus reken op een 7 Gb over na compressie reken zelf maar uit hoeveel cd's ( 10 x 80 min/700mb )
als je die backup van windows terug zet moet je de hele backup nemen het is niet mogenlijk om bv te zeggen zet alleen windows terug.

Manier 2

je kunt wel zoals eerder gezegt met image explorer ( van ghost) losse files ect uit een image halen.
dus als je bv complete fotomap/mp3 enz in 1 backup zet zou je apart de mp3 nummers uit kunnen halen.
Voordeel tav bv winzip is er niet echt meer compressie oid zal je niet krijgen.
 
1) Ok
2) Ok
:p.

Dus als ik ga backuppen kan ik zowel Winzip als Ghost gebruiken.

Ik weet genoeg, bedankt.
 
Nog even een vraagje achteraf.

Die 11GB, is dat de partitiegrote, of alle data op die bootschijf?:8-0: (Geen wonder dat je systeem dan zo traag is JP!:p )

Zonder dollen:
De uiteindelijke image-grote is toch niet afhankelijk van de parititegrote, maar alleen van de hoeveelheid data die erop staat? toch?:D
 
Geplaatst door @temptation
Nog even een vraagje achteraf.

De uiteindelijke image-grote is toch niet afhankelijk van de parititegrote, maar alleen van de hoeveelheid data die erop staat? toch?:D

de grote van het image file is inderdaad alleen maar data en heeft niets met schijf grote te maken.
 
Ik had eerst 30 GB verbruikt, dat zijn er nu nog maar 12 (ja, 12). Dus aardig verbetering ;).
 
Geplaatst door XP_PC
Hoe bedoel je? Je zou toch altijd voor de sterkste compressie moeten kiezen, dat is toch handig of niet?
Niet als je een erg traag systeem hebt, als je namelijk een dag moet wachten eer die een backup heeft gemaakt is ook niet erg handig of wel...?
 
Geplaatst door BBKiller4Life

Niet als je een erg traag systeem hebt, als je namelijk een dag moet wachten eer die een backup heeft gemaakt is ook niet erg handig of wel...?

Aha, maar mijn PC kan dat wel aan :).

@tempation: Aha, ik heb nero 5.5. Misschien neem ik 6 wel, maar misschien winzip/ghost ik wel :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan