problemen mediaplayer

Status
Niet open voor verdere reacties.

esther kist

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2003
Berichten
6
Geachte l.s,ik ben een beginner vandaar een vraag.Ik heb mij laten vertellen,dat als ik een kort videofilmpje wil zien dat ik divx moest downloaden.Nu heb ik dat gedaan en nog steeds pakt mijn computer de oude versie van windows.Dan wordt er steeds aangegeven "format is not supported"Wat doe ik verkeerd en hoe kan ik nu eindelijk korte filmpjes afdraaien? Alvast bedankt esther.
 
Heb je een voorbeeld van zo'n filmpje? (Link?)
Zeg ook even wat de extensie van zo'n filmpje is (Bijvoorbeeld .mpg of .avi, of .mov)
 
Laatst bewerkt:
Wat is je probleem lukt het je niet om divx te installeren of lukt het je niet om je video's af te spelen :confused:
 
Esther welkom op het forum.

Als je een divx formaat hebt , moet je ook zorgen dat deze de juiste codecs heeft.

Anders gezegd als je deze codecs nog niet in de pc heb , kan je geen divx formaat afspelen.

De codec kan je HIER downloaden. [ divx-codec ]

je kan ook e.v.t gebruik maken van een speciale speler om de divx movie te bekijken, hier zijn diverse spelers voor.

De meest gebruikte is Bsplayer , of als je powerdvd heb kan je hem ook afspelen.

groetjes speedtouch
 
antwoord smartguy

hoi smartguy alvast bedankt in ieder geval voor je reactie!Een voorbeeld van zo'n filmpje is bijv. ons kent ons van man bijt hond!Maar wat je daarna vroeg over het soort filmpje mov. ofzoiets? dat kan ik niet vinden hoor!Ik ben namelijk echt een beginner!groetjes esther.
 
antwoord excelsior

dankjewel voor je reactie,volgens mij heb ik hem goed gedownload,hij staat op m'n bureaublad.Maar als ik een filmpje wil afspelen pakt hij een andere mediaplayer van windows.Ik hoop dat dit duidelijk is mijn computertermen zijn denk ik niet 'je van het' afz. esther.
 
Even een vervolg op je antwoord op excelsior, heb je het Divx setupbestand ook uitgevoerd?

En dan als vervolg op je antwoord van mijn vraag:

Een extensie heeft normaal 3 letters. (Voor plaatjes bijvoorbeeld .jpg, .bmp of .gif ; Voor films bijvoorbeeld .mpg, .avi of .mov)

Als je dit niet achter de naam van het bestand ziet (Bijvoorbeeld een bestand met de naam Filmpje01) dan ga je naar "Deze Computer" en bovenin kies je voor "Extra" gevolgd door "mapopties" gevolgd door "Weergave". Daar vink je dan het vakje voor "Extensies voor bekende bestandstypen verbergen" uit door erop te klikken en vervolgens klik je op "Ok". Als het goed is nu de naam van het bestand verandert in bijvoorbeeld (als de extensie .avi is) Filmpje01.avi. .Avi is dus de extensie :)
 
antwoord smartguy

wat leuk dat je wilt helpen.Volgens mij heb ik de setup goed gedaan ook want ik krijg de divx player wel in beeld als ik erop klik (op m'n bureaublad)krijg alleen een ander als ik een filmpje opvraag op een webside.wat de extensie betreft;ik heb op de site gekeken van man bijt hond,maar ik zie alleen realplayer staan tussen haakjes achter de titel.heb wel die extensies voor verbergen best.typen uitgezet,maar zie nog steeds geen 3-letterig iets.esther
 
Ik denk dat jij beter Real Player kan downloaden, zit wel vol met spyware, maar is nodig om je bestand online af te spelen. Ik denk ook niet dat je de bestanden van man bijt hond op je computer kan opslaan :confused:
 
antwoord excelsior

dankjewel,ga het gelijk proberen maar hoe krijg ik dat andere nu van m'n bureaublad af?esther
 
Je bedoelt van je computer :D Ow laat die er nog maar even opstaan :thumb: Soms heb je Divx nog weleens nodig;)
 
GELUKT!!!

excelsior,smartguy en speedtouch allemaal hartstikke bedankt dat jullie de moeite namen om mij te helpen!I did it!Ik had de realplayer al een keer gedownload alleen nog niet geinstalleerd vandaar dat ie het dus niet nogmaals hartstikke bedankt.Groeten een gevorderde beginner.
 
Veel suc6 in je verdere computerloopbaan :thumb:, groeten van een gevorderde beginneling :D
 
Groeten een gevorderde beginner.

:D :thumb:

En als je wilt kun je dit ook nog even doen om de spyware (Door bedrijven toegevoegde bestandjes die je computergedrag registreren en doorsturen naar die bedrijven) op je computer te verwijderen. Hoeft natuurlijk niet, maar is wel fijn om je computer fit te houden :) :

Spybot - Search & Destroy (Directe downloadlink)

Het is freeware (gratis te gebruiken) en ontdekt veel spyware, password stealers, en andere ellende, en checkt ook nog een beetje op andere vulnerabilities en privacy issues.

Eerst op de Online tab alle updates downloaden en installeren. En uiteraard de onnodige talen óók links laten liggen..

Vervolgens op de Settings (Instellingen) tab > File Sets, 'System Internals' en 'Tracks' uitvinken.
Die zijn voor het vangen van spyware onnodig, en compliceren de boel alleen maar. Je kunt er altijd later mee experimenteren
Vervolgens scannen, en SB alles laten verwijderen.
 
Laatst bewerkt:
1 van de betere spyware-'vreters'. Vind naar mijn mening net wat meer als de bovenstaanden spybot

Ad-Aware 6.0

Gewoon op klikken ;)
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door excelsior
1 van de betere spyware-'vreters'. Vind naar mijn mening net wat meer als de bovenstaanden spybot

Ad-Aware 6.0

Gewoon op klikken ;)

Spybot vind net wat meer ;)
Maar laten we het mevrouw niet te moeilijk maken in de keus als "gevorderde beginner" :)
 
We mogen er toch wel van uit gaan dat ze het snapt :p
 
Laatst bewerkt:
Off topic: Een beetje beleefder tegen dames op helpmij kan geen kwaad.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan