Zien elkaar niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

poi

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
4 dec 2001
Berichten
1.151
Op 1 pc Win 98 die goed werkt met Wanadoo Cable.
Een extra TCP-IP aangemaakt met adres 10.10.10.1 en subnet 255.255.255.0

Bij de ander Win98 pc is dit 10.10.10.2

Beide aangesloten op een switch, maar kunnen niet pingen met elkaar.

Heeft iemand een idee wat ik vergeet?
 
Heb je een firewall geinstalleerd? Zoja zet die eens uit en probeer het dan een opnieuw
 
Firewall is wel geinstalleerd Maar die (Zone Alarm) zet ik na het opstarten van de pc direct uit.
 
Kabel naar 2e pc wel goed? Netwerkkaart goed geinstalleerd? bestanden gedeelt?
 
1 kabel inderdaad defect.
Maar............ volgende probleem:
Als ik op de pc waar Casema op is geinstalleerd het ip-adres 10.10.10.1 en subnet 255.255.255.0 invoer (+reboot) kom ik niet meer op internet. Dit heb ik gedaan bij het tcp-ip protocol van de netwerkkaart. Als ik het tcp-ip protocol van de "externe toegangs adapter" zo instel kom ik wel op internet. Is dit de goede manier?
Uiteraard moet ik dat dan ook doen bij de 2de pc. Helaas kan ik nu het pingen niet uitproberen omdat ik eerst een nieuwe kabel moet kopen.
 
Je moet de netwerkkaart van die verbonden is met wanadoo het ipadres geven of laten krijgen van wanadoo en de 2e netwerkkaart kun je dan 192.168.0.1 geven
 
Hoe kom je dan bij 192.168.0.1 en als ik met pc 2 wil internetten moet ik toch via een lanverbinding naar pc1 gaan?
Is het ook niet zo dat Wanadoo bij een nieuwe connectie weer een ander ip-adres geeft?
 
Ik heb geen idee hoe wanadoo dat geregeld heeft. Jij hebt daar een abbo en ook de gegevens.

Die 192.168.0.1 is eigenlijk het standaard ipadres voor een netwerk
 
Ik weet hoe je een netwerk in elkaar zet, maar begrijp niet dat als ik het ip-adres op 10.10.10.1 zet er heel snel tijdens het inloggen staat "could find gateway".
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan