subtitle onderaan het beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

excelsior

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 dec 2002
Berichten
1.458
Ik ben een subtitle aan het inpassen bij een film maar ik wil mn ondertiteling het liefst helemaal aan de onderkant van het beeld hebben, ik denk dat het moet gebeuren met SUB2SSA, maar hoe :confused: ? En welke instellingen moet ik hebben ?
 
de standaard instelling van sub2ssa is al vrij laag hoor 16 pixels vanaf onderkant film.

je kun evt wel zelf gaan spelen met die instelling zie screenshot.


attachment.php
 

Bijlagen

  • screenshot11.gif
    screenshot11.gif
    46,7 KB · Weergaven: 84
Ja maar als ik hem bv. op 1 zet komt die echt niet lager, dus als ik die 16 vervang door een 1
 
Dus welke instellingen heb ik nodig om hem helemaal onderaan het beeld te krijgen :confused: :)
 
hoe laag wil je ze hebben dan ??
zoals ik al eerder aangaf blijven deze instellingen op 16 pixels vanaf de onderkant film.
Heb je bv zwarte balken dan kun je wel 1 en ander doen zodat de subt niet in de film lopen maar in de zwarte balken.
 
Ja ik heb zwarte balken ja, kijk het is zo er loopt soms een soort tekstje doorheen, en dan kan je de ondertitel niet lezen omdat die op dezelfde plek zit :confused:
 
dat tekstje zal iets in de vorm zijn van unautorised copy enz enz ?? tekstje duur aantal sec kan me niet voorstellen dat het iri is.
daar ontkom je niet aan of je zult de dvd in de winkel moeten kopen.

wat de tekst in de zwarte balk zetten betreft kijk eens
*** hier ***
 
Neey het staat er ongeveer de helft van de film :8-0:, maar bedankt voor de link ik ga het proberen je hoort nog van me :thumb:
 
Stap 8.
Kies weer voor 'Add...' en selecteer het 'TextSub X.XX van Gabest (als je deze niet hebt: hij is gewoon te downloaden). Voeg je ondertiteling toe via het textsub filter. Houdt rekening met de grootte die je hebt ingegeven bij de Calculator. (Houdt bovendien weer rekening met afstand tot de onderkant ivm de overlay.) Sluit het filter venster af door op OK te drukken.

Waar vind ik Textsub X.XX, waarom doen ze dat er niet gelijk bij was ook al met dat subtitler :evil:
 
ff zoeken met google doet wonderen ;)

maar in zipje zit ie zelfde plaatsen in map plungin als subt filter.
 

Bijlagen

  • textsub216.zip
    10,3 KB · Weergaven: 7
Ja met alleen het bestandje lukte het dus niet he, ik moest eerst iets anders downloaden, maar hij is nu bezig, en het ziet er goed uit !
 
Geplaatst door excelsior
Ja met alleen het bestandje lukte het dus niet he, ik moest eerst iets anders downloaden, maar hij is nu bezig, en het ziet er goed uit !

oeps vobsub.dll bestand vergeten :eek:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan