mac adress vraagje

Status
Niet open voor verdere reacties.

hehe

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 dec 2000
Berichten
2.109
Hallo

Ik krijg het netwerk met router niet aan de gang en ben op zoek naar de oorzaak. Volgens de Edimax ligt het mogelijk aan de router maar ik ben er niet zo zeker van.

De nics zijn goed want ik krijg bij vernieuwen wel een ip adres 192.168.2.xxx als ik vanaf de andere pc ping naar de 1ste ziet ie hem ook.

Moet trouwens zeggen dat de klantenservice edimax 1ste klas is na een mail"relatie" Belden hun mij op om alles na te lopen. Helaas kwamen we er niet uit.

De 2e pc op de router doet het prima daarvan daan werk ik dus.De 1ste pc niet. Nu kwam ik met sisofrt erachter dat bij netwerk informatie het volgende staat :

Mac adress 1 : mvv adapteradres nic van deze pc [dit klopt]
vervolgens staat dit adress er nog een keer in achter macadress 7
en dan heb ik nog een macadres 8 met een onbekend adapteradres.

Ik ben erachter dat mac adress 8 hoort bij de ppp adapter van de externe toegang van microsoft dus dat klopt.

Alleen waarom het adress van de nic er 2x in staat snap ik niet. Nu wil ik er een [nummer 7] verwijderen maar ik weet niet hoe en met google'n kom ik er ook niet uit.

Kan iemand me hier meer over vertellen?
Alvast bedankt.

Groeten
Hens
 
Hoi,

Ik heb inmiddels een andere "wel zelfde type" router gekregen. Maar het probleem blijft. het lag dus niet aan die unit. Ik heb nog een andere pc aangesloten met een nieuwe schone installatie w98se. Deze geet wel een poortverbinding aan maar geen lanactiviteit. Tich heeft ie een correct ipnummer gekregen en kan ik er wel mee internetten.

Ik geloof dat dit een moeilijk onderwerp is gezien de weinige reakties. Ik blijf info geven totdat ik of een ander misschien het "winnende"idee krijgt.
Wordt vervolgd, maar als jullie vermoedens hebben hoor ik het ook graag.niet geschoten is altijd mis!

Alvast bedankt en de groeten.
H
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan