advies>pc>videobewerken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Toine

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2001
Berichten
245
Hallo,
Ik heb een PII 350. Hobby, sinds kort, film maken en bewerken op pc met pinnacle 8.
Omzetten van avi naar mpeg duurt erg lang. 4 minuten kost me een uur.
Als ik een film met foto's bewerk dan loopt mijn pc meestal vast. dit ondanks dat ik nog 6 GB vrij heb.

Wat voor pc heb je nodig om alles vlot te laten lopen?
Pentium 4 ?
Graag jullie advies.
 
Minimaal moet je toch wel denken aan een Pentium III 500 Mhz, dit is echt het minimum voor digitale videomontage. Wat betreft het vastlopen, ruim je computer eens op, en defragmenteer hem eens, dit kan schelen als je met digitale videomontage aan de gang gaat.
 
Videobewerken

Video bewerking is juist een van die toepassingen die nogal wat van je systeem vergen.

Een PII350 is echt aan de magere kant (druk me zacht uit).

Of je nu een latere P4 of een snelle Athlon XP moet kiezen laat ik even buiten beschouwing (dat is voer voor een ellenlange discussie)

Feit is wel dat je gewoon veel betere resultaten bereikt met een veel sneller systeem .

Daarbij is niet alleen de snelheid van de CPU van belang maar ook de omvang en snelheid van geheugen, harde schijf en moederbord chipset.

Het lijkt kort af (niet zo bedoeld) maar je probleem ligt kortweg aan een te traag systeem.

Suc6
 
Huijd,
defragmenteren e.d. c.q. schonen doe ik regelmatig.
Tron,
Ik zou wel eens willen weten van personen die een P4 hebben hoeland dat het duurt om bv AVI van 4 minuten om te zetten naar mpeg. Of ook hun een uur moeten wachten. Als je een P4 hebt. Hoelang de verwerking is.
Voer voor een ellenlange discussie is niet mijn bedoeling. Ik ben van plan om een neiuwe pc te kopen. Mede omdat deze er erg lang over doet om avi>mpeg om te zetten. Op grond van jullie advies ga ik dan verder kijken.
GR,
 
Video bewerking

Het probleem is dat je eigenlijk te lang gewacht heb t met upgraden. :confused:

Indien je nu wil upgraden naar een moderne Athlon Xp of P4 configuratie dan zul je vrijwel je hele systeem moeten aanpakken.

Je voeding heeft waarschijnlijk een vermogen van 235 of 250 Watt en dat is onvoldoende voor een modern systeem.

300 Watt is een werkbaar minimum .

Daarbij zul je behalve de Processor ook het moederbord en het geheugen moeten vervangen.

Wil je geen bottlenecks in je pc hebben dan mag de schijf ook op een toerental van 7200 toeren per minuut draaien.

Ik weet natuurlijk niet hoeveel geld je voor een upgrade over hebt maar er zijn talloze configuraties mogelijk.

Indien je voor een Athlon Xp kiest ga dan in ieder geval voor een Nforce 2 moederbord en koop 2 reepjes identieke geheugen reepjes van minimaal 256 MB PC2700.

Ga je voor de veel duurdere Pentium 4 dan is een moederbord voorzien van de Intel 865 PE of 875 Chipset een goede keuze.
Let er wel op dat de voeding een P4 aansluiting heeft (4 polig)

Het merk van de moederborden is minder van belang.

Alle boven genoemde moederborden ondersteunen Duall Channel DDR geheugen (vandaar die 2 reepjes identiek geheugen) en dat komt bij videobewerking goed van pas.

Indien je bovenstaande adviezen ter harte neemt dan heb je in ieder geval een goede fundering.

Je kan desnoods nog kiezen voor een moederbord met een Raid Controller, 5.1 geluid, onboard Lan etc. etc.

Deze opties drijven de prijs op en zijn niet strikt noodzakelijk.

Ga in ieder geval niet direct naar de eerste de beste pc boer op de hoek maar vergelijk prijzen op het internet.

Suc6

Ps.: Ik converteer een speelfilm van 2,5 uur van dvd naar AVI in 1 uur en 3 kwartier.
 
Laatst bewerkt:
Tron,
Bedankt. Hier kan ik iets mee! Ik neem je advies over en ik ga eens "snuffelen".

Toine
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan