kwaliteit bij kazaa

Status
Niet open voor verdere reacties.

BobStar

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2002
Berichten
186
Hallo,

KazaaLite

ik heb idee dat liedjes met kwaliteit 128 betere klinken dan die met 192; terwijl ik dacht hoe hoger kwaliteit hoe beter.
Gaarne jullie reactie

Groeten
 
128 is de beste kwaliteit die er is
192 is niet slecht maar 128 is beter
 
:rolleyes: Grootste onzin ooit.

De ene mp3 is de andere niet, omdat er verschillende codecs zijn waarmee een converter-proggie kan werken.
Ook kom je wel mp3's tegen in mp3pro of mp3's die meerdere malen van bitrate zijn gewijzigd. Ook dit maakt de kwaliteitsaanduiding er niet makkelijker op..

Kazaa vind ik trouwens zowiezo nietmeer de kazaa van vroeger.
 
Laatst bewerkt:
Grootste onzin ooit.

mij is er altijd gezegd dat je beter de liedjes kan downloaden met 128 omdat die meestal de beste zijn van kwaliteit
 
Ik heb weer geleerd, hoe hoger hoe beter. Dan zijn ze minder gecomprimeerd en dus minder geluidsverlies.

Maar ja, misschien heb ik het wel verkeerd geleerd:D
 
ALs je wel is CD rips tegen komt, dat zijn altijd 192 KBPS nummers. Dit is ver uit de beste kwali, en cd rips zijn ook altijd goed ge code (voor 99 %)

je heb alleen wel iemand die los code en of dat dan 192 kbps is of 128 maakt niet echt veel uit. Dan kan het gewoon altijd bagger zijn en dan kan soms iemand die een nummer op 128 kbps ge code heb beter zijn dan een bogus nummer op 192.

Maar in principe is een goed ge code 192 kbps nummer altijd beter dan een goede gecode 128 kbps.

En verder kazaa is idd niet meer wat het geweest is, heel veel bogus nummers en virusjes op kazaa...
 
Geplaatst door BobStar
Waar haal jij je muziek dan vandaan?

Emule, Winmx en verschilende sites zoals i-tunes music store.(ook hier slechte tussen hoor)
Naar de winkel ga ik al jaren niet meer, ze vragen meer dan mijn max van €9,- ...
Maar helaas komen erook op edonkey steeds meer kazaa bestanden door p2p proggies als sharereaza. Erg vervelend:(
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door Tanja1968
Ik gebruik voornamelijk emule en winmx.

Shareaza is the best! E-mule gnutella en e-donkey in 1!!!! plus dan nog bit toret ondersteuning. Heerlijk dat progje!
Kazaa gebruik ik soms nog maar ach na 4/5 x mettalica -st. anger neerhalen en iedere keer een corupte/ andere hebben krijg je daar wel genoeg van bovendien zitten de hard-core share's op andere netwerk. Op kazaa word volgens mij ook veel minder geshared als eerst. Ik share altijd en bij kazaa is mijn upload limiet snel bereikt maar met e-maule ofzo negeern een hoop mij. De rar.bestanden van een hele cd fzo zijn nog wel in trek maar losse nummers download bijna niemand meer.

@temptation
Shareaza ondersteunt geen kazaa of wat voor ander fast track netwerk dan ook.

btw als ik bij shareaza op cancel druk word me om een rede gevraagd en ik denk dat daar ook wel wat mee word gedaan.
 
Thx!

ga wel in vervolg 128 doen. Ik vind het gewoon beter klinken dan 192

CU
 
Geplaatst door BobStar
Thx!

ga wel in vervolg 128 doen. Ik vind het gewoon beter klinken dan 192

CU

Als ik jouw was had ik het downloaden van losse liedjes gelaten en was voor de cd's in .rar of .zip of .7zp (of .gzip) gegaan meestal de beste kwalitiet en best snel te downloaden.
 
Geplaatst door Dolfhin


Kazaa gebruik ik soms nog maar ach na 4/5 x mettalica -st. anger neerhalen en iedere keer een corupte/ andere hebben....

HaHa, ik heb het ook een stuk of 17x geprobeerd. Na 2 weken geduld is het eindelijk gelukt. Maar niet bij Kazaa;)
 
Geplaatst door Dolfhin


Als ik jouw was had ik het downloaden van losse liedjes gelaten en was voor de cd's in .rar of .zip of .7zp (of .gzip) gegaan meestal de beste kwalitiet en best snel te downloaden.

Waar doe ik dat? En kun je dan bij afspelen wel liedjes overslaan enzo. Heb laatst nl hele cd van kazaa gedownload maar de skip functie op cd-speler werkt dan niet
 
Laatst bewerkt:
192 bitrate heeft toch een helderdere klank dan 128.
Ik begon ook met 128 maar nadat ik 192 hoorde ben ik direct overgestapt.
 
Het hangt er idd helemaal vanaf waarmee het liedje gecodeerd is. Sommige programma's zijn er kampioen in, sommige maken er ook echt een potje van. Ik zal niet zeggen welke, ik wil geen reclame maken maar je hoort het zelf wel wanneer er eentje goed decode en wanneer niet.
192 kbps is beter dan 128 omdat het bestand groter is en dus meer bytes per seconde besteedt aan de kwaliteit. Dat is altijd zo alleen de uiteindelijke kwaliteit hangt af van de staat van de bron (cd / dvd, of er geen krassen op zitten) en van het gebruikte rip-programma.
Je moet er dus bij diensten niet blindelings er vanuit gaan dat wanneer je een 192 kbps bestand vind dit ook altijd betere kwaliteit is. Maar over het algemeen zit er wel veel meer beter spul tussen de 192 varianten dan tussen het 128 kpbs spul. Echter iedereen gaat voor de 128 omdat dat kleiner is en die de meeste mensen hebben wat weer de kans op snelle verbindingen vergroot. Dus als je zo zeker als mogelijk wilt zijn van goede kwaliteit dan moet je zo hoog mogelijk gaan zitten met de bitrate, want hoe hoger je komt deste meer kans heb je op een goede versie.

En over wat ik gebruik: ik gebruik sinds kort Direct Connect, dat is vele malen groter dan welk share programma dan ook. Het is ff ter vergelijking evengroot als KaZaA, Grokster en Morpheus bij elkaar. En inmiddels nog wel groter. Als er echt iets is wat ik niet kan vinden probeer ik KaZaA want DC is dan wel erg groot maar daar is het toch meer gericht op games/apps/films dan op muziek.
 
Ik vind dat er in Direct Connect weinig Nederlands is (programma's dan)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan