Gebrande Audio CD doet het niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Martha Posthumus

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2000
Berichten
475
Als ik op LifeTec CD's (Aldi) met het programma Nero een audio CD brand, dan doet ie het niet op de Pionier installatie van mijn dochter. Wel op alle andere CD-Spelers.
Weet iemand hier iets meer van?
BVHD

Martha
 
Dit kan aan de laser van de cd speler liggen.Vooral de goedkopere cd-speler leest de gebrande cd`s niet.
Andere optie is om op langzame snelheid branden
 
Een ding is zeker het ligt niet aan de Lifetec Cd's want die gebruik al een hele tijd in allerlei apparatuur.

Ps. Hoe oud is die Pioneer installatie ?
 
Laatst bewerkt:
Heb de laatste CD's ook op langzamere snelhied gebrand, Plop. Dus daar kan het niet aan liggen.

En de installatie is ongeveer 6 jaar oud, Will-Well.

Kan het ook aan de laser liggen, dat deze vies is.
Alhoewel ie het bij echte en andere gebrande CD's wel doet.

Martha
 
Vooral oudere musicinstallatie's draaien niet alle zelf gebrande CD's, heb ik ook van anderen gehoord.
Tegenwoordig kijkt iederen in de Specificaties of hij MP3 etc. draaid. En men neemt een gebrande CD mee naar de winkel om het te controleren.
 
Ik heb nu een andere eigen CD geprobeerd op een Maxell-schijfje en nu doet ie het wel na het branden.
Mijn dochter had een paar CD's van een vriendin meegenomen, en die doet het ook op Maxell niet.
Ik kan ze niet "on the fly" branden.
Ik heb de CD eerst naar de schijf gekopieerd en toen gebrand, maar dan wil het afspelen ook niet.

Kan dit met beveiliging te maken hebben?
Zo ja, hoe kan ik dit dan omzeilen?
Met CloneCd misschien?

Martha
 
Ja, een probeerprogramma geloof ik.
Maar die brand de CD's ook niet, ik krijg een foutmelding.
Het is wel vreemd dat alleen die gebrande CD's van de Cd's van een vriendin
niet willen afspelen op mijn dochter's CDspeler.

Martha
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan