scrollende tekst onderin video

Status
Niet open voor verdere reacties.

Michiel_stigter

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
86
Hallo,

Ik wil graag onderin mijn video een tekst horizontaal laten scrollen. Is dit mogelijk en zo ja hoe?
Ik gebruik nu Pinnacle Studio 7, misschien kan het daarmee, of anders met een ander tool??

Bedankt,
Michiel
 
In Studio 7 kan dit eenvoudig.

Voor het gemak even middels de menu-opties:
-->Gereedschapskist --> Titel maken --> Titel overlay.
In het dan beschikbare scherm is een roll-down menu met de opties Still, Roll en Crawl waarmee je de gewenste mogelijkheden hebt om beeld al dan niet te laten scrollen (zowel horizontaal als verticaal).

Succes
 
Als ik nu een titel maak met titeldeko, kan ik hem nog niet laten scrollen in mijn scherm. Kan je misschien wat specifieker zijn hoe ik dat moet doen?

Michiel
 
Nadat je Still of Crawl hebt gekozen en de tekst hebt getypt moet je afsluiten met het groene vinkje rechts bovenin het scherm van Titeldeko.
Pas dan heb je de tekst beschikbaar in de film. door nu de film (inclusief tekst) af te spelen moet de tekst gaan scrollen.

Kijk anders even in de helpfunctie van Pinnacle Studio 7 en zoek op "Bewegingsverloop in TitleDeko". Daarin staat de functie kort beschreven.

Kom je er dan nog niet uit laat dan even weten wat precies stapsgewijs de handelingen zijn die je uitvoert. Kan ik het even naspelen en wellicht zien wat er niet goed gaat.
 
Ik heb het gelezen in de helpfunctie, maar die knoppen staan er bij mij helemaal niet bij joh??
 
Dan heb je waarschijnlijk niet de juiste werkbalken geactiveerd. Dat kun je doen middels Bekijken -> Werkbalken. Waarschijnlijk is de werkbalk Bestanden niet geactiveerd (daarin staan de opties voor Roll en Crawl.

Ik ga er vanuit dat je de knoppen met het groene vinkje en het rode kruis wel beschikbaar hebt. Mocht dat toch niet zo zijn dan moet je de menu-opties bestand opslaan respectievelijk afsluiten (of middels F11) gebruiken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan