Foto's weg of .....?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mikeheijden

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2003
Berichten
21
Ik kom terug van vakantie heb daar een paar geweldige foto's geschoten.

Lees ik de camera uit met winME. Ga even surfen en wis ondertussen mijn camera. Ben ik klaar met surfen wil ik mijn foto's bekijken -> DEZE OPMAAK WORD NIET ONDERSTEUND (jpg-formaat).

Is er een mogelijkheid dat mijn foto's op één of andere manier nog te redden zijn?

Alvast bedankt. Groeten Mike
 
Probeer de foto's eens in paint oid te openen.
 
Probeer ik ze me Paint te openen krijg ik de volgende foutmelding:
 

Bijlagen

  • foutmelding-fotos.jpg
    foutmelding-fotos.jpg
    11,9 KB · Weergaven: 79
Kan je ze niet terugzetten op je camera?
 
foto's terug halen

Je kunt je foto's altijd terug halen met het programma
Encase. Als je foto's verwijderd( dat geld trouwens voor alle bestanden ) wordt er alleen maar in de FAT de 1e verwijzing weggehaald. Het bestand zelf blijft gewoon op de schijf staan.
Het is een beetje moeilijk om aan Encase te komen maar met b.v. diskedit gaat het ook prima. Wel oppassen met dat programma !!!!!!
 
Zoals eerder gemeld IrFanView opent bijna alles.
 
Kun je trouwens de verwijderde foto's op de mediakaart vd. digitale camera niet terughalen op een of andere manier?

Alvast bedankt!
 
Als je nu hier even zo'n fotobestand neerzet kan men er een beetje mee gaan experimenteren, tenminste, als die foto gezien mag worden ;)
 
alles kan terug !!

Ook de foto's uit een geheugen van een toestel kunnen terug gehaald worden tenzij ze zijn overschreven. Het geheugen van een fototoestel werkt het zelfde als de FAT op een harde schijf. Bij "verwijderen" haal je alleen de verwijzing naar de plaats waar het staat weg. Met het programma Encase kun je alles weer terug halen.
 
Zou jij of iemand anders mij kunnen uitleggen hoe ik dat doe?
En waar ik het programma vandaan kan halen?

Alvast bedankt!

Owja hieronder een bestand dat ik niet kan lezen/zien.
Bild0805.jpg
 
Laatst bewerkt:
Encase

Het programma encase heeft op een twilight cd gestaan......en daar wilde ik het even bij laten als je begrijpt wat ik bedoel........
 
Bedankt voor de tip!

Maar hoe kan ik dat nu gaan doen met die chip? Kan ik hem terug halen via de usb-kabel van de digitale camera of via een chiplezer?
 
terug halen foto's

Encase zal je vragen welke schijf of memory je wilt "onderzoeken". Als je je fototoestel via een USB heb verbonden met je PC zal encase dit als schijf zien en laat hij bij "gallary" al je fotos zien. Ook de fotos die er ooit gestaan hebben maar nog niet zijn overschreven
 
Encase laat bij mij de digitale camera niet zien.

Wat kan dit zijn?

ALvast bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan