geen geluid meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

papaver

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2000
Berichten
90
Ik heb waarschijnlijk met ad-aware abusievelijk essentiele onderdelen verwijderd, waardoor ik geen geluid meer heb, noch bij het starten van de comp., noch bij het afspelen van een CD, noch bij KaZaA.
Ik gebruik windows98 en mijn geluidskaart is:ESS ES1938/ES1941/ES1946 SOLO-1(E) Audiodrive.
Is hieraan iets te doen?
Bij voorbaat dank voor eventuele oplossingen,
Jos Berkemeijer
 
Heb je geen driver v/d geluidskaart want die moet je even opn. installeren.
 
Nee, helaas niet. Ik heb de computer destijds nieuw gekocht, waarop windows en het geluid reeds geprogrammeerd waren. Er was ook geen CD van windows98 bij, alleen maar een CD met "tweede editie
 
Volgens mij kun je de drivers gewoon downloaden, als ik me niet vergis via de site van microsoft. Anders mogelijk via de site van de 'geluidskaart-fabrikant'. verder: vraag me af hoe je dat via adaware voor elkaar hebt gekregen. Volgens mij is adaware geen prog om essentiele software/onderdelen te labelen als spyware.
Laat even weten hoe het verder verloopt!
Groetjes en succes,
joep
 
Volgens mij kun je de drivers gewoon downloaden, als ik me niet vergis via de site van microsoft. Anders mogelijk via de site van de 'geluidskaart-fabrikant'. verder: vraag me af hoe je dat via adaware voor elkaar hebt gekregen. Volgens mij is adaware geen prog om essentiele software/onderdelen te labelen als spyware.
Laat even weten hoe het verder verloopt!
Groetjes en succes,
joep
 
Inmiddels een CD-rom 98 geleend en het probleem kunnen oplossen via apparatenbeheer-geluid -video en spelletjes.
Ik wil jullie allemaal hartelijk bedanken voor jullie hulp
 
papaver,

Als je iets verwijderd met ad-aware dan heb je de optie om een backup te maken. Die optie moet je altijde gebruiken, want ad-aware kan soms ook vals-positief bestanden verwijder.
Als alles goed werkt, dan kun je die backup daarna gewoon verwijderen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan