Herstelpunt in XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yari02

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jun 2002
Berichten
1.621
Als je na een crash, de PC opnieuw opstart en in het eerstvolgende menu de optie 'vorige configuratie dat windows goed draaide', of 'veilige modus' opgeeft en dit NIET uitvoerbaar blijkt; (hoe) kan je dan toch nog een eerder gemaakt 'herstelpunt' activeren ?
 
Hoe bedoel je 'niet uitvoerbaar'? En uitvoeren schijnfcontrole doet ie ook niet? Wat voor een foutmelding krijg je? En wat voor een crash was het?
weet er zelf ook niet alles van, maar hoe meer info, hoe makkelijker je geholpen kunt worden door forumleden, lijkt me....
Grtz
joep
 
vervolg

Met niet uitvoerbaar bedoel ik dat het verwachte resultaat uitblijft. Ik krijg een vorig goed werkend windows niet terug en kom via de optie veilige modus NIET op de desktop van windows.
Bij beide opties 'zit' het systeem in een loep; nl. na elke poging van een van de twee opties kom ik telkens op het volgende blauwe scherm, met daarop de melding :

"Stop: C0000218 {registerbestand fout}
Het register kan het volgende onderdeel(bestand)niet laden
\systemroot\system32\config\software
of het logboekbestand of vervangende bestand van het onderdeel.
Het is beschadigd, niet aanwezig of niet schrijfbaar.
Bezig met starten van de fusieke geheugendump.
De fysieke geheugendump is voltooid.
Neem contact op met de systeembeheerder of de afdeling technische ondersteuning .
Stop: C000021a {onherstelbare systeemfout}"

Vandaar dus mijn vraag, op welke alternatieve wijze kan ik via het activeren van herstelpunt de laatst goed werkende windows terugkrijgen. Als dit in windows toch niet werkt, wat heeft het dan voor zin om uberhaupt een herstelpunt aan te maken.
Kan in windows b.v. ook (via backup) geen hersteldiskette(anders dus, dan de 6 installeerdiskettes) maken. Daar zou het b.v. mee moeten kunnen.
 
Ok! Prob is duidelijk. Ik weet de oplossing niet, maar anderen hopelijk wel! Sterkte en grtz
joep
 
Alternatief voor herstel registry, na systeemcrash !

Dank zij jullie reacties/hulp en 'gewoon' surfen naar/in de relevant lijkende topics, weet - en kan - ik de registry, na een systeemcrash, herstellen als het niet wil lukken via de geëigende opties die XP je biedt.
Heb dus o.a. een herstelconsole aangemaakt. Als ik nu de PC start, kan ik kiezen tussen starten WinXP of de herstelconsole. De console is nodig als je via de instructies op onderstaande link je registry wil herstellen.

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;en-us;q307545

NB : Na klikken op deze link, moet je eerst achter de URL
het laatste stukje er van ;en-us;q307545 er bij plakken, anders kom je niet waar je zijn moet.

Hoop dat anderen dit ook als redmiddel kunnen gebruiken (liefst geen crashes natuurlijk, maar je weet nooit !), echter in de informatie op bovenstaande link staat ook vermeld dat er geen garantie voor het slagen van het herstel kan worden gegeven.

Yari
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan