Pinnacle MovieBox DV

Status
Niet open voor verdere reacties.

hfoppen

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
15 nov 2000
Berichten
1.056
Om meer te gaan doen met beeldbewerking heb ik een MovieBox van Pinnacle aangeschaft. Hiermee zou ik zowel analoge als digitale camcorders en videorecorders kunnen aansluiten.

Ik zit nu alleen even met het probleem van aansluiten! Welke kabels heb ik nodig:

1. Van analoge camcorder naar de pc om een dvd te kunnen maken.
2. van analoge camcorder naar de pc om een videoband te maken (dus terugzetten naar videorecorder).
3. van digitale camcorder terug naar camcorder (heb ik Firewire voor!)
4. van digitale camcorder naar pc om een videoband te maken (dus terugzetten naar videorecorder)
5. van digitale camcorder naar pc om een dvd te kunnen maken.

Ik heb dus nu alleen de MovieBox met 2 kabeltjes (firewire en kleine usb). de rest moet ik nog aanschaffen!! Ik hoop dat bovenstaande begrijpelijk is.

Graag dus even een overzicht welke kabels (en hoeveel) ik nodig heb voor elke actie...toevoeging: alles moet mogelijk zijn!!
 
1. Van analoge camcorder naar de pc om een dvd te kunnen maken.
Van camcorder naar PC heb je de analoge tulpstekkers nodig (geel, rood en wit)
je output komt van je pc direct naar je dvd-brander dus geen kabeltjes nodig.


2. van analoge camcorder naar de pc om een videoband te maken (dus terugzetten naar videorecorder).
Van camcorder naar pc zie boven. Je output gaat via dezelfde kabels naar je videorecorder, als lijkt het mij handiger om een kabel erbij te kopen (SCART -> naar tulp, geel, rood en wit)
3. van digitale camcorder terug naar camcorder (heb ik Firewire voor!)
okee dan
4. van digitale camcorder naar pc om een videoband te maken (dus terugzetten naar videorecorder)
Zie boven voor input (firewire), dan van pc naar videorecorder met SCART - tulp, geel, rood en wit
5. van digitale camcorder naar pc om een dvd te kunnen maken.
naar pc met je FIREWIRE en dan branden op je dvd-brander, verder geen kabel voor nodig.

Succes !
 
Bedankt man!!

ik heb dus de volgende kabels nodig:

- 3 analoge tulpstekkers (geel, rood en wit)
- 1 scart naar tulp (geel, rood en wit)

geel = video
rood = geluid
wit = ???
 
Je hebt inderdaad die kabels nodig.

Geel is video
Rood is audio rechts
Wit is audio links.

Laat ons even weten of je geslaagd ben met het maken en oversturen naar video, tc van je eerste eigen productie.....

Succes !
 
Hoi,
ik heb inmiddels alle kabeltjes binnen volgens mij. Ik kwam er nog wel achter dat ik was vergeten een FireWire-kaartje in mijn pc te bouwen...die heb ik vanmiddag even gehaald.

vanavond is Ajax, dus tzal morgen worden maar zodra ik wat heb gemaakt zal ik het even doorgeven hier!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan