Ti-83 assembly

Status
Niet open voor verdere reacties.

chrisgeerdink

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 mei 2002
Berichten
1.993
Ik heb een Ti-83 grafische rekenmachine. Op internet zijn allerlei programmaatjes te vinden die je op deze rekenmachine kunt zetten, van gewone wiskundige berekeningen tot spelletjes. Aangezien ik geen linkkabel heb, kan ik deze programma's niet op m'n rekenmachine zetten. De gedownloade programma's hebben de extensie .8xp. Is er een programma dat de assembly code uit dit bestand kan tonen, zodat ik het zelf kan programmeren op m'n rekenmachine? Kladblok wil niet helemaal lukken, die geeft enkele vreemde tekens en zo ertussendoor.
 
die tekens zijn de headers en checksum. die kun je in een hexeditor wel lezen.

een disassembler kon ik zo snel niet vinden voor je, maar als je je ook echt in de taal wilt verdiepen heb je aan de volgende site veel meer:

http://www.ticalc.org/pub/win/asm

:)
 
Laatst bewerkt:
Dank je, ik ga me er niet echt heel erg verdiepen. Ik ken QBasic een beetje en daar lijkt Ti-83 basic wel erg op en dat vind ik goed genoeg. Ik heb de ABC-formule al geprogrammeerd.
 
Ja, ik heb een programma gevonden die die bestanden kan lezen.
 
Zou ik alstublieft mogen weten welk programmaatje dat is, want ik heb namelijk exact hetzelfde rekentoestel.

Zie trouwens dat dit topic al wat ouder is, hoop dat je het nog leest... ;).
 
Ik heb het programma niet meer en ik ben vergeten hoe het heet. Ik ben nu zelf bezig met programmaatjes maken en dat doe ik gewoon op het toestel zelf.
 
Ik heb een emulator van die calculator voor op de PC.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan