Wie o wie kan mij helpen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hennepen

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2001
Berichten
136
Goede morgen allemaal,

Mijn kennis over het dvd-vcd en svcd gebeuren is nog lang niet toereikent om een probleem op te lossen.
Ik heb in Magix Foto`s op 2.0 cd&dvd een diashow gemaakt en gebrand.
Ik vind al zeg ik hetzelf dat het een goede eerste presentatie is geworden met bewegende teksten en effecten wat beelden betreft.
Nu het probleem Ik kan het op mijn stand-alone dvd helemaal afspelen en het is prachtig. Zo ook in de dvd van mijn computer. Nu was het voor mijn broer bestemd en ook daar speelt het in de computer af, maar het beeld wordt in elkaar gedrukt. Dus mijn broer op de dia wordt magerder en langer.
WIE KAN EN WIL MIJ EEN ADVIES GEVEN?
Ik wacht met spanning en geef iedereen de groetjes
Hennepen
 
Wat voor een pc heeft je broer? :D Die wil ik ook!!

Even serieus, gek dat er nog niemand heeft gereageerd. Het lijkt een beetje op het effect van een breedbeeld t.v. zou je zeggen. Daar kun je net zo dik of dun worden als je wilt.

Ergens moet er een verschil tussen jullie zitten. (jouw opname, zijn afspelen. Maar vraag me niet hoe.
Nu is je vraag weer boven ;) Altijd handig.

Groetjes
 
Kan zijn dat de afspeelsoftware gewoon ingesteld moet worden op 16:9 weergave of dat er een bepaalde formatting optie die het beeld tot de randen oprekt (vertikaal) uitgezet moet worden.
 
Toch nog reaktie

Hallo Elise en Wasbeertje,

Ja Elise, ook ik zou graag hetgene willen als wat jij wilt (denk ik!) Dank in ieder geval voor je reaktie. Ik vond het toch wel een leuke

Wasbeertje, ook bedankt, maar ik begrijp er niet zoveel van hoor. Op zijn computer kan ik naar beeldscherm gaan en dan instellingen, maar zijn resolutie, bits enz, enz, staan exact als mijn instellingen. Ik begrijp er helemaal niets van. Ik kan het op mijn computer en stand-alone speler afspelen, hij kan geen van beiden, maar de stand enz. heeft geen mogelijkheid daartoe, zijn computer echter is drie dagen oud. Mediaplayer en Power dvd spelen het beiden smal af.
Het is een show van zijn eerste kleindochter, dus ik baal wel daar ik hem een verrassing wilde bezorgen.
Mocht er nog iemand met een oplossing komen, dan heeeeel graag
Hennepen
 
Bij windows mediaspeler zie ik onder Beeld/Opties voor afspelen/balken voor wijzigen van formaat.

Zit het misschien in die hoek? Ik denk maar even mee.
Verder zie ik n.l. ook geen balken :D
He, ik ontdekte net dat je het beeld groter kunt slepen door op de lijntjes te gaan staan. Wat voor jullie?
En anders klik je toch gewoon op de eerste foto. Krijg je alles full screen.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Elise,

Wat een goed voorstel van je, maar helaas het zal door de warmte komen, ook in breedbeeld zal ik maar zeggen blijft hij mager en in elkaar gedrukt. Nu niet denken dat het vreselijk is hoor, maar de beelden worden op welk formaat dan ook links en rechts (of een van beiden) in elkaar geduwd, minimaal, maar het is geen gezicht.
Ik moet nu weg, maar ik hoop bij terugkomst weer een steengoede oplossing van je te zien. (dit meen ik hoor!0
Groetjes
Hennepen
 
LOL, nou ik vrees dat mijn ideeen uitgeput zijn maar inmiddels breng ik je vraag weer naar boven :cool:
 
heb je ook de optie store source pictures in, aangevinkt
als je je foto's gaat branden op de cd. zo worden de foto's weggezet als pc formaat

ik hoop dat je hier wat aan hebt
 
Kun je eens kijken of er een Letterbox modus aangevinkt is in Power DVD? Deze functie zet 16:9 om in 4:3.
Probeer eens rechts te klikken in het scherm, en zoek evt. onder de submenuutjes naar letterbox. Zet deze uit.
Het kan ook nog zijn dat een Pan Scan functie aanstaat. Rechtsklikken en Off kiezen.
Als je Keep Aspect Ratio ziet, vink deze aan.
Hopelijk is het beeld nu normaal.
 
Laatst bewerkt:
Nu ga ik aan het werk

Hallo allemaal,

Wederom heel hartelijk dank voor jullie eventuele oplossingen.
Ik hoop eind van deze week bij mijn broer te zijn en ga alles wat jullie aangedragen hebben, uit proberen.

Ik hou jullie op de hoogte en tot nu toe, hartstikke bedankt.

Groet
Hennepen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan