Gebrande Videoclips niet af te spelen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

superjude7

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2003
Berichten
45
Beste allen,

Ik heb met Nero twee CD's gebrand met video-bestanden (muziek), maar als ik ze probeer te openen/ af te spelen vanaf CD kan dat niet, omdat het DAT bestanden zijn (gecomprimeerd?). Heb ik hiervoor een speciale tool voor nodig? ik heb ze oorspronkelijk opgeslagen als mpeg/ avi voor zover ik weet.

Dank!
 
Probeer je de schijfjes af te spelen in een cd-rom of dvd-rom drive, of in een stand-alone dvd-speler? Dat laatste zal meestal niet lukken, daarvoor moet je de videobestanden branden als (s)vcd. Dat is hier al vaak aan de orde geweest, dus je zou de zoekfunctie van dit forum even kunnen gebruiken.
 
Dat zou wel moeten kunnen, lijkt me. Misschien kun je wat duidelijker aangeven om welk bestandstype het nu gaat? En welke player je gebruikt?
 
Had ik ze eerst moetn Zippen of op een andere manier moeten verkleinen/ inpakken om ze, als ik ze wil zien, later weer te openen op mn PC? Dat lijkt zo bewerkelijk namelijk en zou mn voorkeur niet hebben.

Groet,
Jude
 
'k Weet niet of ik je nog helemaal kan volgen... Over zippen/unzippen had je het nog niet gehad. In je eerste bericht lees ik dat het om data-bestanden gaat en om avi of mpeg. Ging er daarom vanuit dat het om divX ging en dat zou je cd-romspeler gewoon moeten afspelen (bijv. met DivX Player, BS Player of Windows Media Player), mits je over de juiste codecs beschikt.
 
hoe heb je ze gebrand ?? als je ze als vcd gebrand hebt dan klopt het dat je een file in 1 van de mappen kan hebben wat eindigd op .dat

als je windows mediaplayer opent en dan keist voor bestand openen en dan het .dat file aangeeft zou hij hem af moeten spelen.
 
Oups, bleek vergeten mn DivX player te openen (ging ervanuit dat dat automatisch zou gebeuren, zoals met bv mediaPlayer). HEb m geopend en alles doet t. Pfff... ik wijt t maar aan t weer..... :~]
Dank voor de tips en het leesvoer Buffy!

Groet,
Jude
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan