avi omzetten naar vcd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Black Dream

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2002
Berichten
41
kan iemand me uitleggen hoe ik een avi bestand omzet naar vcd om het dan om te zetten dvd
 
het is al gelukt met beeld maar heb nog geen geluid en de ondertitteling gaat ook nog niet zo goed

zou iemand me kunnen uitlegen hoe het goed gedaan moet worden met het geluid en de ondertitteling

het zou geweldig zijn
 
Dat kan aan een codec liggen, die je bij het encoden niet hebt geinstalleerd
 
Moet je je film eerst eens is ff afspelen in bijv. windows media player en kijke of die vlekkeloos afspeelt
 
beeld oke, geluid oke, maar nu nog de ondertiteling loopt nog niet synchroon
waar moet ik op letten??
 
Misschien een andere ondertiteling proberen/zoeken :confused: :thumb:
 
Wanneer je nieuwe films download, staat er op een site als http://ondertitels.nl de ondertiteling die goed gesynchroniseerd is. Dus in principe kan het zijn dat je niet je juiste template voor het encoden hebt geselecteerd.

In principe zijn er 3 varianten:

PAL: 25 frames per seconde
NTSC : 29,97 frames per seconde
NTSC-Film : 23,976 frames per seconde

Wanneer je dus de verkeerde framerate kiest, loopt de ondertiteling dus langzamer of sneller dan de film en krijg je op een gegeven moment afwijkingen.

Om te zien welke framerate een gedownloade film heeft, kan je dat bijvoorbeeld zien door met de rechtermuisknop op de film te klikken en de properties op te vragen.
Kan overigens ook te zien zijn met het programma VirtualDub (file -> file information).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan