Stukjes uit video knippen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Taztimom

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2003
Berichten
6
Ik heb een .avi bestand dat ik alleen met DivX Player 2.1 kan openen. Dit filmpje wil ik branden op een CD van 800 mb maar dit lukt net niet. Daarom wil ik het bestandje kleiner maken door er onnodige stukjes uit te knippen. Hoe kan ik dit doen?
 
progje.

Volgens mij ging dit met het progje 'Cooledit' maar weet neit of het ook met avi. bestanden kan
 
Dat kan prima met VirtualDub, gratis te downloaden van http://www.virtualdub.org

Stukje uit film knippen met VirtualDub:

1. Start VirtualDub.
2. Open de film waar je een stuk uit wilt knippen.
3. Vink onder 'video' aan: 'direct stream copy' (en dus NIET 'full processing mode'). Ook bij 'audio' moet 'direct stream copy' zijn aangevinkt; dat staat standaard zo, maar check het wel even.
4. Scroll naar het begin van het fragment dat je eruit wilt knippen (gaat het makkelijkst als je 'shift' ingedrukt houdt).
5. Markeer dat beginpunt met de linker 'mark in' knop (de 'mark in' knoppen zijn de twee meest rechtse knoppen onder, voor het begin moet je die hebben waarvan het pijltje naar links wijst).
6. Scroll naar het einde van het fragment dat je eruit wilt knippen.
7. Markeer dat eindpunt met de rechter 'mark in' knop. Als het goed is wordt je fragment nu gemarkeerd: een stukje van de balk wordt blauw.
8. Bewaar het fragment via 'save as avi'. (Als je het uitgeknipte tenminste wilt bewaren.)

Je zou er natuurlijk ook voor kunnen kiezen de film niet in te korten, maar in tweeën te knippen en op 2 cd's te branden. Vanzelfsprekend kan dat splitsen ook prima met VirtualDub.

Succes ermee!
 
Hartelijk bedankt voor de reacties iedereen! Virtualdub werkt perfect.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan