Avi film

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kesum

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2002
Berichten
528
Hallo

Wanneer ik met Kazaa een avi bestand download en deze tracht af te spelen met een "movie speler" geeft deze geen beeld weer, maar komt enkel met bijbehorend geluid hetgeen mij bitter toornig maakt specialiter het betreft bestanden van een geruime omvang (700 MB) Dit gaat meestal gepaard met enkel erratum, deze melding deelt mede dat bepaalde stromen in deze film een niet-ondersteunde indeling hebben.

Zijn er enkele individuen die mij een capabele solutie kunnen verschaffen?

Groeten [edit mod] normaal taal mag best hoor[/edit mod]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Naar alle waarschijnlijkheid betekent dit dat uw PC niet beschikt over de codecs die noodzakelijk zijn teneinde de betreffende avi-films af te spelen. Met het programma Gspot kunt u kijken welke codecs u voor het afspelen van een bepaalde films behoeft. Gspot kunt u vinden via de downloads-sectie van http://wintips.filmt.nl/. Via voornoemde site is het niet moeilijk om te achterhalen hoe u de benodigde codecs kunt verwerven. Ook handig is deze informatie over de benodigdheden voor het afspelen van DivX-films: http://www.xs4all.nl/~ronh/dv/va.htm#Wat heb ik nodig om DivX te kunnen afspelen in Windows
 
Aan te raden is het K-Lite Codec Pack. Dit is een bundel van zogeheten codecs (de programmaonderdelen die beeld en geluid kunnen laten afspelen), inclusief de populaire zoals Divx en Xvid.

Zie http://home.hccnet.nl/h.edskes/mirror.htm voor een rijtje mirrors om hem te kunen downloaden (bovenaan). De Full versie is weliswaar groter dan de Basic, maar zorgt voor een grotere kans dat u de juiste codec bezit.
 
Codec

Ik zie het als mijn plicht om .......... te wijzen op het feit dat bovengenoemde programma's zijn systeem kunnen .............

Een en ander zal ongetwijfeld te maken hebben met het feit dat geen enkele configuratie het zelfde is en er dus geen enkele wetenschappelijk verantwoorde garantie gegeven kan worden mbt. bovenstaande adviezen.

Aangezien u (gezien uw titel) slechts mag uitgaan op wetenschappelijke feiten, lijkt het me zinvol om uw conclusies voorzover u deze heeft vastgesteld aan de hand van bovenstaande adviezen, te toetsen aan de praktijk ervaringen van deskundigen in soortgelijke disciplines.

Het helpmij forum is slechts geschikt voor mensen met een zekere drang naar expeditie en zullen dikwijls een zeker risico durven te nemen aangezien zij vaak uitgaan van gezond verstand en opgedane ervaringen en dus niet willen wachten op wetenschappelijk verantwoorde oplossingen omdat die altijd achter de feiten aan blijken te lopen.

Desondanks wens ik u veel wijsheid toe nu u dit forum eenmaal als wetenschapper ontdekt hebt. ;)

Mvg.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
zo en nu een normaal bericht ;)

hoogst waarschijnlijk is het probleem opgelost door het installeren van deze Xvid codec
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan