Beginnen met C++

Status
Niet open voor verdere reacties.

jonkerg

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2003
Berichten
143
Hoi,

Ik wil graag beginnen met programmeren met C++, wat is de beste manier om ermee te beginnen. Ik heb een paar jaar geleden wel een tijdje met pascal geprogrammeerd maar wil nu graag mijn kennis uitbreiden met C++ en misschien nog een (paar) andere programmeer taal. Hoop dat iemand mij alvast goed opweg kan helpen met bijv. een speciaal website book etc.

Alvast bedankt
 
Hoi Jonkerg,

C# is de beste keuze maar c++ kan ook. Je moet je richten op een programmeertaal behorend bij het .Net platform.

C# is een splinternieuwe programmeertaal speciaal gemaakt voor .Net. Je kan hiermee windows applicaties maken en webapplicaties.

Houdt er rekening mee dat als je het .Net platform gaat gebruiken om met c# windows applicaties te bouwen, dat deze applicaties alleen draaien vanaf windows xp. en niet in windows 98. (Tenzij je bij Microsoft de .Net Redistrable Framework download voor Windows 98), maar de meeste windows 98 gebruikers beginnen er niet aan.

Laat dat je niet afschikken. .Net is een zeer verbeterde programmeer omgeving vergelijken met de oude programmeertalen. Programmeurs die thuis zijn in Visual Basic, moeten opnieuw in de schoolbanken als ze willen overstappen naar Visual Basic. Net.

Dus mijn advies kies voor C#.

Overigens hebben wij in de sectie programmeren een onderdeel C#. Deze is te vinden onderaan (.Net) en daarin C#.Net.
 
Laatst bewerkt:
Hoi Wernand,

Weet je misschien ook een start website voor C# net? net zoals de link die in deze post geplaatst is door ojan bijv.? En de naam van het programma waar ik mee moet werken? Ik had deze vraag trouwens ook in de sectors over java en VB geplaatst omdat ik die programma's ervoor heb zoals jbuilder etc. daarom vroeg ik wat de beste manier was om daarmee te starten zodat ik niet alles hoef door te zoeken.


Alvast bedankt
 
Een goed startsite voor C# is

GOTDOTNET (engels)

Hier zitten in de kolom rechts heel veel linken naar de diverse site m.b.t. C#.

Wat ook goed is, is om de artikele op mijn site te lezen, deze zijn Nederlands talig en geven een goede indruk over wat het .Net Platform nu precies is.

www.wernand.net (nederlands)

Deze vind ik ook goed:

C# Corner (engels)

Hier is de development pagina van msdn in het Nederlands:

msdn.microsoft.com (nederlands)

van daaruit kan je kijken of je informatie kan vinden in het Nederlands

Een goed programma (gratis) is webmatrix waarmee je .Net applicaties kan maken

webmatrix (engels)

Of je koopt het dure pakket Ms Visual Studio.Net.

Houdt er rekening mee dat deze technieken vrij nieuw zijn en daarom veel in het engels.

Gr. W.
:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan