Multiboot, maar dan beiden XP...

Status
Niet open voor verdere reacties.

fun_surfer

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2001
Berichten
621
Beste allemaal, mijn opa heeft na een crash zijn gegevens proberen te redden door op een aparte partitie een nieuwe XP te installeren en zo de gegevens (in NTFS weggeschreven) te kopiëren. Nu heeft hij die gegevens en wil hij van zijn multiboot af. Dit is niet een kwestie van gewoon formatteren, maar iets met je boot.ini of zo??? Ik heb via de zoekfunctie gezocht, maar daar is alles multiboot met 2 verschillende OS-en...

Alvast bedankt, ook namens mijn opa!
 
Rechtsklikken op deze computer, eigenschappen, tabblad geavanceerd, 3e button "instellingen".
Daar kan je vinden welke Windows er moet starten en of je een keuze moet krijgen. Of de ander dan helemaal weg is weet ik niet...

Dan bewerkt XP iig de boot.ini voor je. Klik je op bewerken dan kan je het zelf doen.
 
Beste XP-PC, ik heb het doorgegeven, hij gaat er mee bezig, alvast bedankt en je hoort wel of het is gelukt! :thumb:
 
Beste XP-PC, hij heeft de optie bewerken gedaan en heel de 2e installatie verwijderd en het is gelukt! Hij moest wel die partitie formatteren nadien, hij haalt dus niet de hele installatie weg op die manier, hij bepaalt alleen wat je wilt laten opstarten.

Bedankt, ook namens hem!

GRTZ, fun_surfer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan