één luidspreker werkt niet bij opname

Status
Niet open voor verdere reacties.

Coen111

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2001
Berichten
314
Mijn beide luidsprekers werken goed bij afspelen van interne audio, test via de geluidskaart (SB Live!) ook OK. Maar de line-in van de platenspeler werkt maar op één kanaal. Van de versterker van de platenspeler heb ik de hoofdtelefoonuitgang gebruikt, en als ik daar een hoofdtelefoon in stop krijg ik wel op beide oren geluid. Alle instellingen van de geluidskaart heb ik inmiddels gecheckt, maar ik kan het niet vinden. Wat nu?
Coen.
 
Hallo

Bedoel je de line-in v/d geluidskaart niet????

Indien ja , een p.c. geluidskaart ondersteund geen input van een platenspeler , of je dient een r.i.a.a. correctieversterker ertussen te plaatsen .

Peter
 
Hoi Peter,
Ja natuurlijk, de versterker van de platenspeler is ingeplugd in de line in van de geluidskaart. En dan doet maar één kanaal het. Ik zit toch in de hardwarehoek te denken, is het plugje of het contactje wel OK. Anders kan ik het niet verklaren. Het linkerkanaal werkt zoals gezegd goed.
Coen.
 
Hallo

Eventueel de kablering "draden" naar de line in eens doormeten d.m.v. multimeter , of een drupje kontaktspray kan soms ook wonderen doen.

Peter
 
Ik probeer 't, dank je. De hardwareproblemen komen me overigens m'n neus uit, bijna alles is wel een keer stuk geweest. Valt wel onder de garantie en zo, maar je hebt er zo'n hoop gedoe van.
Groet,
Coen.
 
Hallo

Gelukkiglijk = er garantie op het systeem , want vrees ook dat het de p.c. geluidskaart is hoor .

En mits je blijkbaar al andere "kadootjes" hebt gehad met deze p.c.

Peter
 
Laatst bewerkt:
Hoi Peter,
Bedankt voor alle tips. Resultaat: kabel in de isolatie gebroken bij de stekker. Heel fijn. Maar... probleem nu opgelost!
Groet,
Coen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan