router en netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

dubbele

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2001
Berichten
896
Even een klein vraagje

Ik heb een router:), beide pc's kunnen onafhankelijk van elkaar het internet op.
Heb met Xp netwerk op beide pc's geinstalleerd maar de pc's zien elkaar niet.
Kan dat komen omdat mijn tweede netwerk kaart op de host is uitgeschakeld ? moet die ingeschakeld worden voor het netwerk. en moet dan de crosskabel er ook weer tussen ?.

Ik ben het floppy voor de tweede kaart kwijt dus hoop het van niet.
 
Heb je de harde schijven al gedeeld? En zet het netwerk eens op 10 mbit ipv 100 mbit. Dat doe je zo : Eeigenschappen van "Mijn netwerklocaties", eigenschappen van het juiste netwerk, configureren, geavanceerd, media type/verbindingssnelheid, 10mbit half.
 
Heb je ook een firewall draaien? Heb je de interne firewall ook uitgezet in XP?
 
Hoi masera en m@rio

er zit een firewall in de router maar het ipadres van de client heb ik erin gezet dus die wordt gewoon doorgelaten.
Alles is gedeeld, firewall in XP heb ik uitgezet,
Stond op automodus nu op 10mbit half
 
Hallo dubbele.

Ten eerste wat het nut is van de verbindig terug zetten naar 10Mb/sec, is zie ik niet. Dus dat kun je gewoon terug zetten naar standaard.

Waar je even naar moet kijken of de bijde pc´s wel dezelfde werkgroepnaam hebben. "Start" -> "Deze Computer" rechts klikken -> "Eigenschappen" -> Tabblad "Computernaam". Om de werkgroepnaam te wijzigen druk je op de de knop "Wijzigen".

Groetjes Erik Rothuis
 
Erik,

Om een netwerk aan de gang te krijgen hoef je echt niet de werkgroep naam hetzelfde te hebben

Dubbele,

Heb je zoals Masera al gezegt heeft wel mappen gedeelt?
 
Geplaatst door roto
Hallo dubbele.

Ten eerste wat het nut is van de verbindig terug zetten naar 10Mb/sec, is zie ik niet. Dus dat kun je gewoon terug zetten naar standaard.


Bij automatische detectie loopt hij op 100mbit. Sommige slechtere kabels kunnen dit niet aan en werken daarom niet of instabieler. Vandaar :)
 
Hallo

Bij automatische detectie loopt hij op 100mbit. Sommige slechtere kabels kunnen dit niet aan en werken daarom niet of instabieler. Vandaar

Maar dan werkt internet op de pc´s ook niet.

Groeten Erik Rothuis
 
Hallo nog een keer.

Erik,

Om een netwerk aan de gang te krijgen hoef je echt niet de werkgroep naam hetzelfde te hebben

Maar de andere werkgroep is standaard niet zichtbaar in windows xp.

Groetjes Erik Rothuis.
 
Ik heb daar geen problemen mee. Als hier iemand met zijn laptop en dus een andere werkgroep in mijn netwerk komt zie ik die wel tussen mijn netwerklocaties staan
 
Alle mappen zijn gedeeld, De pc's hebben beide dezelfde naam.
Alles wat jullie voorgesteld hebben staat zo als het hoort.

Heel lief dat jullie allemaal zo meedenken :)

Maar de vraag is: als je een router heb en je wil een netwerk maken moet er dan in de host pc alsnog 2 netwerk kaarten geinstalleerd zijn ?.

Is dit niet nodig dan kunnen we/ik verder puzzelen :)

Is dit wel nodig dan zal ik op zoek moeten gaan naar de driver voor me andere netwerk kaart.
(xp ziet hem nl niet :( )
 
Hallo dubble.

Wat moet je in met een host pc in een netwerk met een router? Alle pc´s in een netwerk met een router, zijn voor de router clients.

Groetjes Erik Rothuis
 
hoi erik

Ik heb het hele netwerk eraf gegooit en weer opnieuw geinstalleerd.
Nu kan ik wel de client pc zien maar omgekeerd nog niet, dus zal daar ook alles even verwijderen morgen.

2de netwerk kaart is dus niet nodig om in te schakelen.

Zal ergens wel een foutje gezeten hebben :eek:

tnx voor de hulp


p.s. weet nu wel waar ik de snelheid van me kaart kan instellen heb hem op 100 full staan en werkt nog steeds :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan