Browser problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

R.T. Singadji

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2001
Berichten
103
Hallo,

Ik ben sinds kort me aan het verdiepen in ASP.NET en kom meteen het volgende probleem tegen.
Ik gebruik overigens het programma ASP.NET Web Matrix om de programma's te maken.

Als ik een door mij gemaakte pagina wil bekijken in een browser, moet je op F5 klikken.

Ik krijg dan de volgende meldingen in de browser te zien:

Bij gebruik van port 80: CONNECTION REFUSED.

Bij gebruik van port 8080: CONNECTION RESET BY PEER.

Hoe kan ik dit oplossen?

Groet,

Richard.
 
Je bent (helaas) behoorlijk karig met informatie.

Vraag 1: Luistert je webserver wel op poort 80 en/of poort 8080? Oftewel: Voor welke poorten heb je je website(s) geconfigureerd?

Vraag 2: Kunnen anderen (buiten je eigen netwerk, zeg maar vanaf Internet) wél connecten op poort 80 en/of poort 8080? (Dit sluit, in principe Firewall problemen uit danwel beperkingen die je internet-provider evt. gesteld heeft aan toegang van buitenaf).

Vraag 3: Gebruik je in de configuratie van je webserver voor je (virtuele) sites wel de juiste domeinnaam waar je webserver naar zou moeten luisteren? Anders gesteld: Past de url die je oproept in je browser wel op de je website-benamingen in de server-software?

Vraag 4: Je eigen ip-adres, heeft die wel een Reverse DNS entry? Dit voor het geval je webserversoftware ook checkt op de de 'geldigheid' van ip-adressen van HTTP-aanvragers. Vooral relevant als je met een private adres (10.x.x.x of een 192.168.x.x of 172.x.x.x adres) je eigen websites test (lokaal dus, niet via Internet (buitenom)).

Bovenstaande vragen lijken mij relevant voor een zinvolle analyse van je probleem.
Eventueel post je additioneel een link naar je website(s), zodat wij het ook kunnen testen, hier vanuit het forum.

We horen het wel.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan