EPS in Quark Express

Status
Niet open voor verdere reacties.

tjis

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2002
Berichten
159
Ik wil een EPS bestand in Quark zetten (versie5.0). Het is een advertentie die ik wil bewerken. Oftewel de advertentie is een opmaak in eps en ik wil er een tekst in plaatsen om deze kant en klaar aan te kunnen leveren voor een krant. Ik heb er weinig verstand van moet ik erbij vermelden. Ik krijg het eps bestand er niet in....de opdracht "importeer illustratie"blijft "grijs". Wie weet raad?
 
Beste Tjis

Er kunnen in wezen meerdere oorzaken voor het probleem zijn. Omdat je schrijft dat de menu-optie "Illustratie importeren" grijs blijft betekent dat dat die functie niet actief is. Ik gok erop dat je na het selecteren van het gereedschaps-icoon voor illustratiekader dat icoon nogmaals hebt geselecteerd nadat je het illustratiekader had getrokken. In dat geval blijft de functie inderdaad grijs.

De handelingen die je moet verrichten zijn:
trek illustratiekader middels het gereedschaps-icoon (dat is het 6e icoon van boven in het gereedschapspalet). Trek vervolgens het gewenste kader in het document. Nadat het kader is getrokken selecteert Quark automatisch het Handje of het Object-icoon. Dan middels de menu-opties Bestand -> Importeer Illustratie (of direct middels toetsencombinatie "CTRL E") het selectievenster openen en de gewenste eps dubbel-klikken. Quark toont het eps-bestand vervolgings als voorvertoning in het illustratiekader.
Het kan zijn dat er een grijs vlak met de melding "Postscript illustratie"en de naam van het eps-bestand verschijnt. Dat betekent dat het eps-bestand wel goed is, en Quark weet daar ook mee om te gaan, maar dat er bij het aanmaken van het eps-bestand geen voorvertoning is aangemaakt of dat het een eps-bestand betreft dat is gemaakt op een Apple Macintosh (ik ga er gemakshalve vanuit dat je op een pc werkt).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan