mijn pc start alleen maar op met cd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Shivo

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2003
Berichten
14
Mijn pc start alleen nog maar op met de originele cd rom van xp in de cd rom speler. Ik heb de pc reeds opnieuw geinstalleerd maar ook dit mocht niet helpen.

Ook alle updates heb ik (nee heb geen msblast was ik op tijd bij) Ik heb nu ongeveer alles geprobeerd inclusief de instelllingen in de BIOS plus de BIOS update.

Het lijkt alsof de pc de cd nodig heeft voor het eerste zetje en daarna wel door kan starten vanaf de harde schijf.

Misschien weet iemand wat het probleem is of nog beter wat de oplossing hier van is ?
 
Heb je in het bios gekeken dat hij na de installatie van xp van je harde schijf moet starten?
Ik heb het vermoeden dat je alleen je crom in je bootvolgorde hebt staan.

[edit, sorry, ik zie dat het bij je vorige installatie ook al zo was[/edit]
 
Geplaatst door Tanja1968
Heb je in het bios gekeken dat hij na de installatie van xp van je harde schijf moet starten?
Ik heb het vermoeden dat je alleen je crom in je bootvolgorde hebt staan.

[edit, sorry, ik zie dat het bij je vorige installatie ook al zo was[/edit]
 
Allereerst, Welkom op helpmij.nl :)


verder: Heb je je cd rom als first boot device?

Als second hdd 0?

of anders?
 
Geplaatst door toetje33
Allereerst, Welkom op helpmij.nl :)


verder: Heb je je cd rom als first boot device?

Als second hdd 0?

of anders?

Thnx ben tot nu toe erg tevreden ook al ben ik er nog geen 24 uur :) heb mensen zelf ook tips kunnen geven en zelf ook al enkele handige tips gehad.

En ik heb de hard disks als eerste staan en de cd rom als laatste maar andersom heb ik ook geprobeerd en dat werkte helaas ook al niet ....
 
Wat laat de pc zien zonder cdrom? Wat voor meldingen krijg je? Staan de jumpers van je harde schijf wel goed? Op master dus, en je cdrom op slave. Dat kan er ook mee te maken hebben. Dat zou ook verklaren waarom het bij je vorige installatie hetzelfde was.
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door Tanja1968
Wat laat de pc zien zonder cdrom? Wat voor meldingen krijg je? Staan de jumpers van je harde schijf wel goed? Op master dus, en je cdrom op slave. Dat kan er ook mee te maken hebben. Dat zou ook verklaren waarom het bij je vorige installatie hetzelfde was.

Hey Tanja,

Hij geeft de error BOOT DISK FAILURE aan...

En ja de jumpers zijn allemaal goed want dit is een probleem wat van het 1 op het andere moment spontaan op kwam zetten..... :S

Groetjes Shivo
 
Met boot disk failure kan hij dus geen besturing herkennen op je pc. Het lijkt erop dat je boot.ini beschadigd is.

Kun je via de verkenner kijken wat er allemaal in je boot.ini staat (of via zoeken, zoeken)

Misschien kunnen we die aanpassen.
 
Ik zou gewoon helemaal formatteren en er alles opnieuw opzetten. (of heb je dit al gedaan?)

Ik denk dat je de opstartvolgorde niet goed hebt staan, Heb je de floppydrive wel helemaal disabled?
 
JJa ik heb dit helemaal uit staan en dat zou e vijfde keer zijn dat ik hem formatteer :p LOL ik ben bang dat de boot sectie beschadigd is dus ik denk dat ik het daar in moet zoeken ennuh ik ga dat van tanja ook proberen misschien dat het helpt....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan