Hoe krijg ik videofilms op banden overgezet op de PC?

Status
Niet open voor verdere reacties.

crazyheels

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mei 2002
Berichten
1.214
Kan iemand vertellen hoe ik een stuk of 100 videofilms die op band staan (originele videoos) over kan zetten op CD rom?

Is daar een speciale techniek voor? Een speciaal programma?

Hoe werkt dat? Wie heeft info daarover of weet waar ik die info vandaan kan halen?
 
Het gaat hem niet echt om de software, maar wel om de hardware. Je moet je PC immers kunnen aansluiten op een videorecorder, aan een magisch programma heb je dus niets.

Je zal een TV-kaart moeten aanschaffen of lenen van iemand. Bijkomende voordeel is dat je met die kaart, zoals de naam al doet vermoeden, ook TV kunt kijken etc. Of recentere videokaarten hebben ook een video-in, welke videokaart heb je? (grafische kaart dus)
 
Hai Steve, bedankt voor je antwoord; ik gebruik als grafische kaart de ATI Expert, daar zit een TV aansluiting op. En als extra heb ik de WinTV Go tv kaart erop zitten om tv te kunnen kijken via internet.

Ik las iets dat Magix een mooi programma heeft om videoos om te kunnen zetten?
 
Ik doe dat zo: ik start het programma Hauppauge PVR, start de film en neem hem op met Hauppauge.
Honderd films! Dat betekent 100 keer een film afspelen en opnemen...
 
Geplaatst door crazyheels
Hai Steve, bedankt voor je antwoord; ik gebruik als grafische kaart de ATI Expert, daar zit een TV aansluiting op. En als extra heb ik de WinTV Go tv kaart erop zitten om tv te kunnen kijken via internet.

Ik las iets dat Magix een mooi programma heeft om videoos om te kunnen zetten?
Die TV aansluiting is waarschijnlijk een uitgang, je hebt een ingang. Je hebt inderdaad een TV-kaart nodig zoals de WinTV.

Welke uitgangen heeft je videorecorder?
 
Steve, zou je eens kunnen uitleggen welke uitgangen van zowel de video als de pc ik moet gebruiken?

Kun je direct de video film op dvd opnemen of moet deze eerst op de harde schijf gezet worden?

bvd heatseeker
 
Voor zover ik weet is dat laatste niet mogelijk... De video moet eerst nog gecodeerd worden voor hij op DVD kan gebrand worden.

Je hebt een video-ingang op de PC en een video-uitgang op de videorecorder nodig. Het beste is een kabel te kopen die gaat van scart naar tullip. De gele tullip stop je dan in de TV-kaart, de witte en rode zet je om naar een mini-jack en stop je line-in van je geluidskaart.
 
"line-in van je geluidskaart".
Ik neem aan dat dit juist is, maar in bepaalde gevallen kan die minijack in de audio-ingang van bijvoorbeeld een Hauppauge-kaart.
Met bijvoorbeeld Ulead moviemaker moet je hem dan eerst opnemen en dan converteren naar DVD-formaat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan