ondertiteling bij een svcd film

Status
Niet open voor verdere reacties.

Charley

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2000
Berichten
737
Hoi,

sinds gister ben ik een poging aan het wagen om ok een ondertiteling onder een aantal scvd films te maken.
Nadat ik hier eens een beetje heb rondgezocht, en wat handleidingen heb doorgelezen kom ik tot de conclusie dat al die mooie programmatjes eigenlijk zijn bedoeld om ondertiteling in een avi bestand te zetten. Echter ik beschik al over een gebrande supervcd. Dus een aantal mapjes en bestandjes en 1 groot mpeg2 bestand.

Ik denk nou dat laad ik dat bestand in subsync. gooi er ondertieling onder en brand het hele zooitje vervolgens op een nieuwe cd en voila een svcd met ondertiteling. Helaas.

Sunsync kan de mpeg2 film wel inladen, ook de ondertiteling gaat goed, echter de volgende stap is op play drukken zodat je kunt kijken of de ondertiteling synchroon loopt met de film, maar ik kan de film niet afspelen omdat, gok ik, het geen avi bestand is

dus ik snap het even niet meer,

anyone?

groet

Charley
 
Charley

Je hebt geen mpeg2-codec op je pc staan, daarom dat SubSync geen beeld geeft. Kijk op deze pagina voor een mpeg2-codec. Je kan als alternatief ook WinDVD installeren (trial is genoeg)

1. Ondertiteling splitsen en met SubSync synchroniseren.
2. haal het geluidsspoor uit de mpg met tmpgenc (moet niet opnieuw gecodeerd worden...)
3. op de mpg-file in VdubMod, voeg de Vobsub-subtitle-filter toe zodat je de ondertiteling kan inbrengen.
4. via de Frameserver breng je dit naar TMPGEnc waar je een nieuwe mpg (enkel videospoor) laat encoderen
5. nieuw videospoor en oud geluidsspoor terug samenbrengen.

Als je 't iets gedetailleerder wil, moet je hier maar eens een kijkje nemen (nog wel in beta-status)

Succes
 
en dat is nog eens een duidelijk antwoord, gisteren wel even geprobeerd, ging op zich wel maar het inbakken van de subtitles duurde 3 uur! dat is me wat te lang eiegenlijk. Als dit sneller gaat ben ik zeer blij
 
De enige manier om ondertiteling in een videostroom (avi, mpg...) in te 'bakken', is het opnieuw laten coderen van de film. En dat neemt dus meestal verscheidene uren in beslag, net als de originele encodering. :confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan