webcam als beveiliging en video?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dubber

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2002
Berichten
446
hallo
even een vraagje.
is het mogelijk om een webcam te gebruiken als beveiligingscam en dus via de pc op te laten nemen zodra er een beweging is? zo ja hoe?
kan ik de opnames daarna ook bewerken?
kan ik meerdere webcams aansluiten op 1 systeem zodat ik bijvoorbeeld 2 of 4 of meer camera,s op 1 scherm zie?
hoe is dit allemaal te realiseren?
het is mijn bedoeling om de philips toucam xs 750p te kopen, omdat die een goede rfr heeft, van 60 bps
wie heeft er tips?
 
Toenvallig stond daar een artikeltje over in de pc-active van juli/augustus (als het goed is ligt ie vandaag nog in de winkel, volgens mij komt morgen een nieuwe uit, maar het meeste kan je vast op de site van homewatcher vinden).

In het artikel wordt het programma homewatcher genoemd: http://www.homewatcher.com/

Of het programma meerdere camera's aankan weet ik niet...

De lite versie is gratis, je hoeft de makers alleen maar te vertellen naar welk ftp/web adres je de plaatjes upload.
 
Via de link die je zelf geeft kun je lezen dat er 16 (?!) camera's op 1 pç kunnen worden aangesloten.

Hieronder de teskt van de nieuwste versie....
Net geprobeerd, werkt als een trein, uitstekend programma !

Current version.
Fixed: 'Check Timeout' problem
Fixed: Runtime error
Major changes in template file
Support for the 16-port camera switcher of National Control Devices . So now you can monitor up to 16 cameras on one PC!
Built-in Webserver for remote access to a PC with HomeWatcher
Additional application for remote monitoring of a HomeWatcher-WebCam
Less disk access, leading to a higher performance with less PC resources
Improved templates for access to historic data. Using a simple Web page you can see images and video clips of months ago.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan