Draadloos internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

RoySuk

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2001
Berichten
393
Hallo,

Ik heb een PC met kabelinternet aansluiting. Nu heb ik een Notebook gekocht en wil ik in het hele huis kunnen internetten. Dus het is de bedoeling dat het internet van de PC draadloos gedeeld word met de Notebook. Hoe kan ik dit het beste oplossen? Wat is de beste oplossing?

Greetz,
Roy
 
Bijvoorbeeld hiermee (=incl. PCMCIA)
Wel ff opletten of de router overweg kan met de wijze waarop internet wordt aangebodem.
Motorola modems zijn nog niet zo breed ondersteund volgens mij.
 
Geplaatst door RoySuk
Hallo,

Ik heb een PC met kabelinternet aansluiting. Nu heb ik een Notebook gekocht en wil ik in het hele huis kunnen internetten. Dus het is de bedoeling dat het internet van de PC draadloos gedeeld word met de Notebook. Hoe kan ik dit het beste oplossen? Wat is de beste oplossing?

Greetz,
Roy

2 opties :

aan allebei zitten nadelen en voordelen:

1 Peer to Peer

Voordelen> goedkoop
Nadelen> De server moet aanstaan anders heeft de andere pc geen internet.

2. met een wireless accespoint met ingebouwde router

voordelen> alle pc's kunnen wanneer zei willen inloggen, er hoeft geen server aan te staan.

nadelen> is prijzig.
 
de prijs is er dan ook wel naar, het gaat erom wat je kiest, kwaliteit, of iets minder kwaliteit en veel goedkoper :)
 
op marktplaats staan er verschillende te koop ..nog wel redelijk goedkoop (vind ik )
 
Geplaatst door joyrider
op marktplaats staan er verschillende te koop ..nog wel redelijk goedkoop (vind ik )

ja zonder garantie, altijd risico tweedehands kopen.
 
het is al goed ..laat maar ,..was maar een tip voor Roysuk..ga maar verder..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan