floppy onleesbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

frankgbosman

Verenigingslid
Lid geworden
20 jul 2002
Berichten
300
Ja, ik beken: ik gebruik nog floppies!
Okee, lachen mag, kom maar: even lachen.
Okee dan: ik heb een probleem: mijn station leest een belangrijke diskette niet meer. Als krijg wel de twee bestanden te zien, maar ik kan ze niet kopieren of openen. Hij blijft dan gewoon net zolang proberen te laden tot ik de diskette uit zijn lijden help en hem eruit haal. Tijdens de leespogingen komen er wel onheilspellende geluiden uit het station.

In die goeie ouwe tijd had je hier dosprogjes voor, weet iemand een moderne variant?
 
Welke besturing gebruik je? Je kunt toch altijd nog onder Dos opstarten? (of Dos Box onder xp)

Ik denk dat je met dat oude Dos progje "pctools" bedoelt. Die kon bestanden herstellen en zo onder Dos, en verwijderde bestanden terughalen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb XP en heb natuurlijk geprobeerd om onder DOS de zaakjes te regelen, maar dan krijg je de foutmelding: 'fout in een pagina gevonden'.

Zo iets als pctools bedoel ik, maar is er ook zo iets voor deze tijd van het jaar?
 
Misschien als we de extensie van de bestanden weten, dat we een tooltje kunnen zoeken. Of het soort bestanden.
 
Dat is makkelijk: een doc (word) en een xls (excel).
Maar ook die twee progs kunnen hun eigen file niet starten.
 
Heb al iets gevonden: .BadCopy Pro. Is beschikbaar in trialversion, maar alleen met een gelicenceerde kan je je gerepareerde docs ook weer opslaan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan